Gå til innhold

[LØST] Går dette her an? (med bilde)


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset.

 

Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en.

 

2en24xc.gif

 

Link til produkt: Forgreningskontakt

Vil dette fungere?

post-152722-1240779811_thumb.jpg

Endret av magnusgb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset.

 

Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en.

 

2en24xc.gif

 

Link til produkt: Forgreningskontakt

Vil dette fungere?

 

Sett ruteren i enden heller? Med mindre pcene du skal koble til internett er langt i fra hverandre..Evt vil en svitsj vertfall duge til å splitte.

Lenke til kommentar
Okei. så da er det vel billigst å bare legge en kabel til da mon tro?

 

til la7dfa: kan du utdype litt mer? eller motsa A-Jay deg?:S

Jeg la til litt info i min forrige post. Du kan ikke bruke den spiltteren du linket til fordi da vil den bruke samme ledere til begge ethernetforbindelsene.

En nettverkskabel har 4 par, men bare 2 trengs for 100Mbit. Derfor kan man fysisk dele opp en kabel i to.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å splitte kabelen som forklart over. Har selv gjort dette i et 100Mbit nettverk og det fungerer uten problem. Skal ikke avkrefte eller bekrefte at det akkurat er den pin-assignment som beskrevet over, men med riktig kobling kan man altså koble 2 linjer på en 8 trådskabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...