magnusgb Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Hei. Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset. Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en. Link til produkt: Forgreningskontakt Vil dette fungere? Endret 29. april 2009 av magnusgb Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei.Har en 30 meter lang ledning til en pc i andre enden av huset. Har nå 2 pc'er i den andre enden av huset. trådløst rekker ikke langt nok og jeg SKAL legge kabel gjennom huset. Her er et bilde om hva jeg da vil for å slippe å legge to lange kabler men bare en. Link til produkt: Forgreningskontakt Vil dette fungere? Sett ruteren i enden heller? Med mindre pcene du skal koble til internett er langt i fra hverandre..Evt vil en svitsj vertfall duge til å splitte. Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 har ikke tegnet inn 2 andre pcer og nettverks skriver som står kablet til ruteren så ruteren må stå der den står. Den såkalte forgreningen skal ligge oppe på loftet helst uten strøm tilgang. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Du kan splitte kabelen i to slik at du får to stk 100Mbit linjer på samme kabel. Du bruker da to stk nettverkskontakter på hver side hvor 123&6 er tilkoblet på begge. Endret 26. april 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Denne forgreiningskontakten som du refererer til er beregnet for telefon, og er ubrukelig for data. Du kan ikke splitte en ethernetkabel sånn uten videre. For å få begge PCene til å dele på en tilkobling må du bruke en ruter eller en svitsj. Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Okei. så da er det vel billigst å bare legge en kabel til da mon tro? til la7dfa: kan du utdype litt mer? eller motsa A-Jay deg?:S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Okei. så da er det vel billigst å bare legge en kabel til da mon tro? til la7dfa: kan du utdype litt mer? eller motsa A-Jay deg?:S Jeg la til litt info i min forrige post. Du kan ikke bruke den spiltteren du linket til fordi da vil den bruke samme ledere til begge ethernetforbindelsene. En nettverkskabel har 4 par, men bare 2 trengs for 100Mbit. Derfor kan man fysisk dele opp en kabel i to. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er fullt mulig å splitte kabelen som forklart over. Har selv gjort dette i et 100Mbit nettverk og det fungerer uten problem. Skal ikke avkrefte eller bekrefte at det akkurat er den pin-assignment som beskrevet over, men med riktig kobling kan man altså koble 2 linjer på en 8 trådskabel. Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 okei. jeg tror jeg går for å legge en ekstra kabel. takk for alle svar < Lenke til kommentar
magnusgb Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 har kjøpt 100 meter kabel på biltema. legger den i løpet av neste uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå