Manu333 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Hei. Har tenkt til å kjøpe en tv som kommer til å brukes til ps3, blu-ray og tv tittng (fotball). Er ingen ekspert, men vil tippe at plasma blir best til mine behov. Har lest litt å kommet frem til at det ikke blir nødvendig men full hd, men hd-ready. 40-42" hadde vært passe vil jeg tippe. Har sett litt på denne men lurer på hva dere syntes? NB: skal kobles opp til z5500, trenger den noen spesiale tilkoblinger til dette? Takker for svar. Endret 2. mai 2009 av Manu333 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Perfekt tv til bruken. Harlik selv;). AnnbefLes Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Veldig mye tv for pengene... Lenke til kommentar
Manu333 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 px80 eller px81? Ser at bare 100 lappen skille de. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) px80 eller px81? Ser at bare 100 lappen skille de. Er samme skjerm men PX81 har innebygd turner for riks tv.. Jeg hadde heller kjøpt LG PG6000 (like rimelig)) bedre utsyrt, vel så bra bilde og ser ut som en drøm på designfronten i forhold samt er ikke i nærheten av IR problemene (midletidlig innbrenning) som PX80/81 har. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34777...BE-D2583A1CB52E SnikendeChris som anbefaler PX80 gang på gang motskriver seg selv for han har ikke vært noe fornøyd med valget sitt og retunert en skjerm og vurderer å retunere sin andre (tåplig) kalles dette og kan du lese om her.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1070432 Endret 2. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Om noen hadde påpekt at du hadde en kul i pannen jada-jada så er jeg sikker på at du hadde benektet det og påstått at det var en luftspeiling. Hvor mange ganger skal noen påpeke dine usakeligheter uten at det trenger inn? Lenke til kommentar
Manu333 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Leste den her testen, der stakk px80 av med seieren. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hvis du søker litt på nettet så vil du finne at SnikendeChris ikke hører hjemme i det generelle intrykket av PX80. Faktisk vil du finne flere som sliter med sine PG6000 skjermer siden de faktisk får permanent innbrenning langt raskere enn en Panasonic, men jeg er sikker på at du vaser ned en eller annen forsvarstale... IGJEN! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Om noen hadde påpekt at du hadde en kul i pannen jada-jada så er jeg sikker på at du hadde benektet det og påstått at det var en luftspeiling. Hvor mange ganger skal noen påpeke dine usakeligheter uten at det trenger inn? Hva har jeg skrevet som her er usaklelig? At jeg syntes PG6000 er bedre? Vel da må jeg bare le av deg Bava for hvem er den egentlige usaklige personen nok en gang? (se bare hva du skriver over her) Stemmer det ikke hva jeg skriver her om SnikendeChris og IR problemer på PX80? les link/tråden er ikke verre en dette.... Det slett ikke bare han som har problemer med IR faktisk du også (står i samme tråd) er vel i grunn dette du ikke liker og må på død og liv forsvare din egen skjerm igjen Endret 2. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Leste den her testen, der stakk px80 av med seieren. Ja dessverrre så velger mange bort PG6000 pga den testen og det er synd men les de siste innleggene i denne tråden så skjønner du kanskje mer ang hva jeg mener der deltar selfølgelig også Bava som egentlig bare skal være uenig i mine råd og tips. Man ser jo hans frustrasjon også her i denne tråden og dette begynner rett og slett bare å bli trist egentlig. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...40&start=40 Endret 2. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 px80 eller px81? Ser at bare 100 lappen skille de. Hvis du overhodet ikke har behov for integrert riksTV-tuner, så gå for PX80. Meldes om en del problemer med den innebygde tuneren.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg hadde en del retention på min PX80 da den nærmet seg 100 timer, men med tanke på hvor mye jeg har brukt skjermen så skulle det bare mangle. Den får fremdeles retention når jeg spiller mye, men dette forsvinner veldig fort. Tv-en blir brukt ganske mange timer om dagen og da er det faktisk naturlig at en plasmaskjerm får litt midlertidige innbrenninger. SnikendeChris blir ganske enkelt et dårlig eksempel siden det ikke bekrefter noe som helst annet enn at han har vært uheldig. Jeg kjenner flere som har PX80 og de har ikke slike problemer med sin tv. Hadde det vært et stort problem så hadde neppe tv-en solgt så bra som det den har. Det er nemlig langt flere som har PX80 enn PG6000. For en tid tilbake sa jeg også at jeg like gjerne kunne ha hatt en PG6000, men dette går jeg tilbake på nå siden jeg har sett mer av hva PG6000 yter av ren billedkvalitet. Det største problemet med skjermen ved siden av det litt svake sortnivået er tv-ens problemer med 24P. Hvis du ser Blu-Ray på en PG6000 så gir dette en form for sporadiske napp og det ser ikke så bra ut. Hvis du er sensitiv på bevegelse så er ikke denne skjermen det beste valget. PX80 har vesentlig høyere ansikontrast enn PG6000 som egentlig sier seg selv siden den har såpass mye dypere sortnivå. Dette gir vesentlig bedre dynamikk i bildet og ikke minst hever det dybdefølelsen. PG6000 har litt kraftigere farger, men dette er ikke nok til å oppnå den samme dybden som en PX80. En kompis av meg har prøvd å ”tweake” sin PG6000 så mye han bare kan, men han mener fremdeles at PX80 leverer det beste bildet. Det var faktisk jeg som anbefalte han tv-en siden han har en designfrelst kone, men som han selv sier ”jeg ser på skjermen, ikke rammen rundt den”. Det er ikke bare en test som sier noe om PG6000 manglende evne til å motstå innbrenninger og i mine øyne finnes det litt for mange diskusjoner med fortvilte mennesker som har fått svidd sin PG permanent. At det er noen som har svidd av en PX80 er helt sikkert… Det er tross alt et problem med selve elektronikken. Sånn sett er det også viktig å ha dette i bakhodet når man kjøper en plasmaskjerm. Det skal mye til, men alle plasmasskjermer vil brenne seg hvis du bare presser den nok. Sånn er det og slik blir det også i årene fremover. Hadde det vært så ufarlig som jada-jada skal ha det til så hadde det ikke vært påpekt i garantiene at tv logoer og annet som brenner seg ikke dekkes av garanti. Designmessig ligger PG6000 foran, men PX80 er ingen gammel postkasse og er ikke sjenerende i stuen. For meg koker alt ned til billedkvalitet og der ligger Panasonic litt foran LG med fjorårets modeller. I år drar de trolig fra LG med sine nye PDP modeller. Jeg er veldig inneforstått med at du må forsvare kjøpet ditt jada-jada og på mange måter er det også litt trist at du ikke klarer å holde deg for å slenge med kjeften. Slik jeg har forstått det så er du ikke noen pubertal tenåring heller, men en voksen mann og da burde du egentlig vite bedre, men det er min mening… http://www.avforums.com/forums/lg-owners-f...000-series.html Her kan du lese litt om PG6000 erfaringer… Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Kjøp deg PX80 som de fleste andre her inne det er garantert flertal for PX80 her inne da flest har kjøpt den etter tullete argumenter Bava med flere kommer med samt den har vært billig fra den kom og solgte mest på dette (pris) PX er billigmodellen til Panasonic og laget der etter, PG6000 ble ikke laget som et billigprodukt på lik linje som PX80 er og dette ser man med en gang på bildekvalitet, design, utstyr,og byggekvalitet som er vesentlig på en skjerm syntes nå jeg. Nå har Bava funnet helt nye og friske negative ting om PG6000 sin bildekvalitet noe jeg aldri har erfart selv samt dette er heller ikke registert på noen andre seriøse forum eller av mennesker som har denne skjermen så dette er(bullshit) men noe må kjære Bava jo finne på for å argumentere for det andre alternativet... Det er mye negativt med PX80 skjermen også men jeg skal ikke ramse opp slik Bava gjør samt listen ville blitt bare ufattelig lang. Er morsomt at man må linke til sider i USA for å finne negative poster om PG6000 jeg må bare smile Du trenger ikke dra lenger en her på dette forumet for å finne masse negativt om PX80 så bare søk i forumet samt les tråden jeg linket til lenger opp her.. Vi PG eiere er vant til at man velger PX modellen her inne og det er faktisk helt greit men alikevel synd da man kunne valgt et bedre produkt i LG skjermen men lykke til. Bava Hvem som er nødt til å forvare kjøpet sitt og slenge med kjeften slik du skriver er faktisk DEG synd du ikke ser den selv. Ja jeg er veldig fornøyd med min PG6000 og anbefaler den i denne prisklassen er det da feil? Du har faktisk anbefalt PG6000 drøssvis med ganger selv men går nå rett i strupen på meg så fort vi er uenige.. Kom deg videre er du snill for dette tjener ingen og spesielt ikke de du skal hjelpe her inne... Endret 2. mai 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Jeg hadde en del retention på min PX80 da den nærmet seg 100 timer, men med tanke på hvor mye jeg har brukt skjermen så skulle det bare mangle. Den får fremdeles retention når jeg spiller mye, men dette forsvinner veldig fort. Tv-en blir brukt ganske mange timer om dagen og da er det faktisk naturlig at en plasmaskjerm får litt midlertidige innbrenninger. Hæ? Vanlig? Har selv en PX700 som står på fra klokken 16 til 24 omtrent hver dag og jeg har enda til gode å oppleve midlertidige innbrenninger iløpet av de to årene jeg har hatt den. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 At man får litt retention på nyere plasma modeller er vel strengt talt mer vanlig enn det motsatte og det er nok noen som har fått det på en PX7000 også. Dette kommer faktisk litt ann på panelet og selv om naboen din ikke får det på sin så kan du godt få det på din. Med andre ord gjelder generelle plasmaråd best når man skal gi råd om hvordan disse skjermene bør brukes. Jeg har lest om folk som har permanent brent sine Pioneer Kuro skjermer fordi de stort sett har sett på en tv kanal. Heldigvis er det slik på nyere tv-er at disse merkene ikke blir veldig synlige og kun noe du ser når skjermen blir helt sort. Om det er mulig å produsere en innbrenning som synes når det er lys og bevegelse i bildet vet jeg ikke, men det skal nok utrolig mye til. Hvis du i tillegg sitter ved en fornuftig avstand fra tv så vil du neppe se noe som helst. I så måte er ikke dette noe man skal bekymre seg for mye over, men det er lurt å ta litt hensyn de første 100 - 200 timene du bruker skjermen. Plasma som teknologi har denne svakheten og inntil produsentene klarer å utradere den så kan man godt ha det i bakhodet. Det er ingen her inne som har noe ansvar om noen brenner en skjerm, selv om de har skreket at dette ikke lar seg gjøre og det bare er å kjøre på. Kjøp deg PX80 som de fleste andre her inne det er garantert flertal for PX80 her inne da flest har kjøpt den etter tullete argumenter Bava med flere kommer med samt den har vært billig fra den kom og solgte mest på dette (pris) PX er billigmodellen til Panasonic og laget der etter, PG6000 ble ikke laget som et billigprodukt på lik linje som PX80 er og dette ser man med en gang på bildekvalitet, design, utstyr,og byggekvalitet som er vesentlig på en skjerm syntes nå jeg. Nå har Bava funnet helt nye og friske negative ting om PG6000 sin bildekvalitet noe jeg aldri har erfart selv samt dette er heller ikke registert på noen andre seriøse forum eller av mennesker som har denne skjermen så dette er(bullshit) men noe må kjære Bava jo finne på for å argumentere for det andre alternativet... Det er mye negativt med PX80 skjermen også men jeg skal ikke ramse opp slik Bava gjør samt listen ville blitt bare ufattelig lang. Er morsomt at man må linke til sider i USA for å finne negative poster om PG6000 jeg må bare smile Du trenger ikke dra lenger en her på dette forumet for å finne masse negativt om PX80 så bare søk i forumet samt les tråden jeg linket til lenger opp her.. Vi PG eiere er vant til at man velger PX modellen her inne og det er faktisk helt greit men alikevel synd da man kunne valgt et bedre produkt i LG skjermen men lykke til. Bava Hvem som er nødt til å forvare kjøpet sitt og slenge med kjeften slik du skriver er faktisk DEG synd du ikke ser den selv. Ja jeg er veldig fornøyd med min PG6000 og anbefaler den i denne prisklassen er det da feil? Du har faktisk anbefalt PG6000 drøssvis med ganger selv men går nå rett i strupen på meg så fort vi er uenige.. Kom deg videre er du snill for dette tjener ingen og spesielt ikke de du skal hjelpe her inne... PX80 var modellen Panasonic satt i middelssjikte i fjor... PX8 var billigmodellen... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Denne kjeklinga mellom Jada-jada og Bava er underholdende, men begynner å bli gammel. Bava fremstår som den reflekterte, og således den som har "rett". Jada har en egen evne til å erte på seg forumgjengere, og at du ennå gidder å svare på hans uforbederlige "jeg har rett, og er du ikke enig kan du drite å dra, jeg ler av deg", er for meg et under, Bava. PX80 er en skjerm som har solgt godt, fordi den er god - så enkelt er det. Som påpekt flere ganger, av Bava, er Snikendechris ikke representativt for PX80. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg syntes Bava og Jada-jada burde sammarbeide jeg i stedet for å drive slik som nå. Bava du anbefalte sammen med Jada-jada at jeg burde kjøpe LG PG skjermen kontra Panasonic men nå er den plutselig dårlig altså? Jeg var på Elkjøp på Lørenskog og kikket på alle modellene til Panasonic sammen med 3 andre venner og alle var skjønt enige om at LG PG skjermen var klart best både på bildekvalitet for og ikke snakke om design. PX80 modellen er direkte stygg den ville jeg ikke hatt i stua mi en gang og ja den bar preg av å være billig. Det ble meg fortalt at PX80 var budsjett model og PZ serien var den beste og klart dyreste. Blir forundret over en person som tipser meg om LG og i etterkant snakker bare negativt. Dette blir rett og slett feil og dumt gjort av deg Bava for LG skjermen er virkelig knallgod spesielt på bildekvaliteten og jeg var aldri i tvil om vilken jeg skulle velge så hver smart du som skal velge og gå for LG skjermen den er helt nydelig og det poengterer folk stadig som er her på besøk. Anathema du verden så useriøs du var Jeg fikk strålende hjelp av Jada-jada og takker for dette. Bava er den som burde ta seg sammen her i denne tråden spør man meg for han snakker mot sine egne tidligere råd og erfaring. Endret 2. mai 2009 av Just-Me Lenke til kommentar
Manu333 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2009 Ser ut som lg stikker av med seieren i mine øyne nå. Noen som har noen billig stativ og henge de på? Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) Ser ut som lg stikker av med seieren i mine øyne nå. Noen som har noen billig stativ og henge de på? Meget godt valg! Skal du ha den på veggen da bør valget i hvert fall være enkelt, jeg kjøpte mitt veggfeste på Biltema et slikt som passet til mange modeller og det har vært bra og jeg har 50 størelse på skjermen kostet 3-400,-. Endret 2. mai 2009 av Just-Me Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Point taken Just-Me... I denne flåsekrigen har skjermenes dårlige egenskaper blitt trukket frem. PG6000 er ingen dårlig tv i det hele tatt og nå kan man få den til en billig penge og i så måte kan man være mindre kresen enn noen gang. Selv liker jeg så dypt sortnivå som mulig og da er det naturlig for meg å velge Panasonic. Jeg jobber med kallibrering av bilde for film og tv og dette gjør at jeg er veldig oppmerksom på slike ting. I så måte er PX80 langt fra perfekt, men jeg vil ikke kjøpe en skikkelig high end tv før teknologien blir bedre. På mange måter er forskjellen mellom disse to skjermene smak og behag. Det du taper på den ene vinner du på den andre og vice versa... Jeg håper heller ikke at de som skal kjøpe seg en ny tv kun baserer seg på det de leser her. Man må for all del komme seg i en butikk slik at man får sjekket skjermene skikkelig. Hvis jeg skal komme med et lite forsvar så det faktisk ikke jeg som har startet noen av disse barnerompestridene, men jeg har absolutt vannet dem godt og latt meg rive med. Så for all del, la oss holde dette på et sakelig nivå. Jeg skal skjerpe meg:). Ha en god kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå