Kenneth_S Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei hei! Noen som har noen anbefalinger av foto-bøker? Det er noe spesielt med å kunne sette seg godt til rette i sofaen og kose seg, uten å ha en varm laptop på fanget Tenker ikke på typen "Digital fotografi i praksis" her. Synst det er interessant å lese om fotografer, som gjerne forteller historen bak ett bilde. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Siste jeg kjøpte var George Steinmetz' African Air. Massive landskapsfoto stort sett knipset fra paraglider over Afrika. Sjekk Steinmetz' nettside for en indikasjon. (Men slike bøker blir fort dyre, og skal en gå gjennom en del kan det kanskje være en god idé å bruke biblioteket for alt det er verdt.) Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei hei!... Noen som har noen anbefalinger av foto-bøker? Det er noe spesielt med å kunne sette seg godt til rette i sofaen og kose seg, uten å ha en varm laptop på fanget Med fare for å overbelaste sofaen så kan "mursteinen" Magnum Magnum være en kandidat. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Takker og bukker for forslag.. Heh... resten av forslagene dukker vell omtrent opp på Amazon "Customers Who Bought This Item Also Bought"... Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Takker og bukker for forslag.. Heh... resten av forslagene dukker vell omtrent opp på Amazon "Customers Who Bought This Item Also Bought"... Hehe...går nok an det ja. Tok en tur innom bokhylla nå for å finne navnet på The Photography Book, og den sto også på forslagslista hvis man scrollet litt til høyre. Ser ut som den finnes i flere utgaver og størrelser - jeg har den i en mini/pocket utgave - bildene blir i minste laget i denne versjonen, men til gjengjeld er den lettere å hanskes med enn Magnum Magnum beistet... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Man kan aldri gå feil med en bok av Helmut Newton, men det er ikke noe å vise bestemor... (A Gun For Hire er riktignok ganske safe) Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Inferno av James Nachtwey er et strålende fotodokument fra en allerede innholdsrik karriere som "krigsfotograf". Se talk-en hans på ted.com for å bli fristet The Americans av Robert Frank er en strålende (om noe tungt fordøyelig i starten) reise gjennom femtitallets USA. Med en gang jeg begynte å se koblingene mellom bildene og menneskene fikk jeg flere tilløp til ståpels i nakken. Bokseriene Photofile/Photo Poche og Phaidon 55s er forøvrig strålende bøker når du ønsker noe som er mer tilpasset "café table" enn å støve ned i hjørnet på et "coffee table". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå