laffy2000 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 har noen spørsmål ang føring av mva før registrering. 1. Da vi startet bedriften investerte vi 14000+mva i en maskin (denne momsen får vi vel igjen når vi blir registrerte i følge skattekontoret.) Fører vi hele beløpet som en kostnad nå, eller fører vi momsen mot inngående mva i og med at vi får den igjen senere? 2. Varer som blir videresolgt før registrering får vi ikke igjen momsen for, men vi har jo ett varelager som vi ikke blir kvitt alt av før registrering. Fører vi da fakturaen for kjøpte varer mot varelager og inngående mva, for så å kostnadsføre inngående mva og kostpris for hver vare vi selger før registrering? Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette, da jeg begynner å få litt dårlig tid med regnskapet for 2008 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå