Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Racing, Cross eller Scooter?


Anbefalte innlegg

er jo en scooter det. den ene er relativt normal. men den kjører likevell i fra den. den andre har jo selvbyggd ramme men likevell samme motor som vanlige scootere.

 

Så, ifølge deg skal min kamerat som har en scooter med ''relativ'' normal motor kunne dra ifra en ferrari med 400 hk?

er jo ikke original motor seff :lol: men med normal mener jeg at det er samme motorene som sitter i vanlige scootere. bare de er trimmet noe insane.

 

kan vi bli ferdige? vi ødelegger tråden her!!!

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er jo en scooter det. den ene er relativt normal. men den kjører likevell i fra den. den andre har jo selvbyggd ramme men likevell samme motor som vanlige scootere.

 

Så, ifølge deg skal min kamerat som har en scooter med ''relativ'' normal motor kunne dra ifra en ferrari med 400 hk?

er jo ikke original motor seff :lol: men med normal mener jeg at det er samme motorene som sitter i vanlige scootere. bare de er trimmet noe insane.

 

kan vi bli ferdige? vi ødelegger tråden her!!!

 

Man klarer jo ikke å få 50-100 hk ut av en vanlig scooter motor :hmm::cry:

Lenke til kommentar
er jo ikke original motor seff :lol: men med normal mener jeg at det er samme motorene som sitter i vanlige scootere. bare de er trimmet noe insane.

 

kan vi bli ferdige? vi ødelegger tråden her!!!

 

Hva slags motor er det da? Hvis den ikke er original, men det er alikevel den som sitter i vanlige scootere?

Så du mener at en 50cc kjører fra en Ferrari?

Lenke til kommentar
er jo ikke original motor seff :lol: men med normal mener jeg at det er samme motorene som sitter i vanlige scootere. bare de er trimmet noe insane.

 

kan vi bli ferdige? vi ødelegger tråden her!!!

 

Hva slags motor er det da? Hvis den ikke er original, men det er alikevel den som sitter i vanlige scootere?

Så du mener at en 50cc kjører fra en Ferrari?

les hva jeg skriver da!!!!!!!!!! er samme motor som sitter i menge scootere. men de er blodtrimmet. dvs ny syl,potte tennig alt men motorblocka er fortsatt den samme. med div mods seff.

Lenke til kommentar

Jeg vet at i hvertfall mange av de som dragger med scootere bytter hele motoren til 175cc eller 250cc. Jeg vet man kan få ganske mye ut av bare med å bytte sylinderen.. Du må også huske på at disse gutta som driver med dette er ingen "smågutter" med pappas vertøykasse i kjelleren akkurat. Disse kan sakene sine og bruker uhyre mye penger bare på et par løp for da er som regel hele skiten blåst istykker.

 

Personlig ville jeg droppet det hele for scooter blir aldri "tøft" i mine øyne uansett.

Skal man først ha noe så går man for en skikkelig motorsykkel.

 

 

Men nå gidder jeg ikke være med i denne diskusjonen lenger for den blir bare mer og mer latterlig.

 

---

 

Synes heller at trådstarter skal dra til flere butikker og prøve de han synes er best å sitte på og kanskje kjøre hvis han får mulighet.

Endret av W202
Lenke til kommentar

Helt enig.

Nytter ikke å høre på hva andre folk sier siden du mest sannsynlig ikke er en direkte kopi av han/hun.

 

Egentlig så er jo ikke moped, racing eller scooter tøft, så lite vits å krangle om det egentlig.

Selv om noen lever i 90åra når de tøffe guttene kjørte gir moped og jentene scooter.

Lenke til kommentar

men de er bygget ut i fra en standar motor, er det jeg vil fram til. så er tekninsk sett en "vanlig" motor.

 

får ganske få fart med en enkel syl mellom 70-90cc og. drar i fra det meste med det og. med porting av syl. matchporting av block osv

 

som du sier, dette er veldig vanskelig og kostbart. men er faktisk en del svensker som holder på med trim i den klassen der.

Lenke til kommentar
men de er bygget ut i fra en standar motor, er det jeg vil fram til. så er tekninsk sett en "vanlig" motor.

 

får ganske få fart med en enkel syl mellom 70-90cc og. drar i fra det meste med det og. med porting av syl. matchporting av block osv

 

som du sier, dette er veldig vanskelig og kostbart. men er faktisk en del svensker som holder på med trim i den klassen der.

 

hvis du har 70-90 cc er det jo en lett sykkel da :D

Lenke til kommentar

Sier bare en ting til å starte med ROLF!!!

 

For det første, det er lettere å trimme en moped i forhold til en scooter!

Mopeden går i nesten alle sammenhenger fortere enn en scooter.

Hadde jeg vært deg, ville jeg helt klart gått for en moped! Fordi, scooter ser chill ut, men du blir drit lei av det! Kan ikke burne med den engang :( hahahha

Lenke til kommentar

kan lett burne med scooter. jeg kan gjøre det med min originalt.

 

scooter går bedre en moped originalt, med veldig få untak som kinascooter ol. moped han kansje litt bedre toppfart men scooter akser mye kjappere.

 

scooter går bedre en moped med skikkelig trim ;) de lager råere trimsett til scooter en moped. det er pga at det er mye mer populært med scooter en moped i utlandet.

Lenke til kommentar

For det første så er det værste du går med en scooter det er å burne! p.g.a den bruker reg. reim og ikke kjede!! Så da har du ikke greie på dette, med mindre du ikke har en kjede drevet scooter.. eks: den nye scooteren Derbi har..

 

På en moped er det bare å ta plomber i eksospotta og dreve om, noe som ikke koster noe nærmest.

 

På en scooter når du tar plombene og bytter vekter eks.

 

Så går mopeden fortere!

 

Men hvis du skal starte å legge kastronomiske summer inn i bildet og starter å sette inn 125cc sylinder etc på mopeden! så går den utrolig fort!

Lenke til kommentar
For det første så er det værste du går med en scooter det er å burne! p.g.a den bruker reg. reim og ikke kjede!! Så da har du ikke greie på dette, med mindre du ikke har en kjede drevet scooter.. eks: den nye scooteren Derbi har..

 

På en moped er det bare å ta plomber i eksospotta og dreve om, noe som ikke koster noe nærmest.

 

På en scooter når du tar plombene og bytter vekter eks.

 

Så går mopeden fortere!

 

Men hvis du skal starte å legge kastronomiske summer inn i bildet og starter å sette inn 125cc sylinder etc på mopeden! så går den utrolig fort!

 

Kan lett burne med scooter, slutt å snakk om ting du ikke vet.

Har tilogmed burna med en gammel vespa bravo som gjorde 35 på sletta.

 

Den går faktisk ikke noe særlig fortere med det der.

Noen klarer sikker 190på speedo med gir moped når den er uplombert, men ta av ca 110 på har du rett fart.

Noe som også scootere gjør uplombert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...