Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Racing, Cross eller Scooter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

joa den gjør jo det. jo glemte å si det moped supermotard med gir har bedre aks ;)

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

Prøv litt forskellig å finn ut hva du liker best selv å kjøre.

Har selv hatt både "cross" og "racing" moped(er), og racing er klart mye bedre å kjøre på asfalt, mens crossmopeder er bedre på grus (du har jo også SM da, som er noe bedre på asfalt igjen).

 

Racingmopeder er jo også noe mere aerodynamiske(dvs større toppfart om man trimmer), men også somregel dyrere

 

Man kan "leke" seg mere på cross/sm(+scooter) i forhold til racing, men moped går så dårlig uansett så det er ikke morro i lengden

 

Det er billigere å kjøre av/velte med cross/sm og scooter i forhold til racing, hvor kåpene da sannsyneligvis går

 

Alt i alt vil jeg egentlig ikke anbefale noen å kjøpe moped hvis de har litt interesse for å kjøre. Koster ikke SÅ mye mere for lettlappen og en grei lettsykkel, og det har du det MYE mere morro med

Lenke til kommentar
Prøv litt forskellig å finn ut hva du liker best selv å kjøre.

Har selv hatt både "cross" og "racing" moped(er), og racing er klart mye bedre å kjøre på asfalt, mens crossmopeder er bedre på grus (du har jo også SM da, som er noe bedre på asfalt igjen).

 

Racingmopeder er jo også noe mere aerodynamiske(dvs større toppfart om man trimmer), men også somregel dyrere

 

Man kan "leke" seg mere på cross/sm(+scooter) i forhold til racing, men moped går så dårlig uansett så det er ikke morro i lengden

 

Det er billigere å kjøre av/velte med cross/sm og scooter i forhold til racing, hvor kåpene da sannsyneligvis går

 

Alt i alt vil jeg egentlig ikke anbefale noen å kjøpe moped hvis de har litt interesse for å kjøre. Koster ikke SÅ mye mere for lettlappen og en grei lettsykkel, og det har du det MYE mere morro med

koster 10 000 mer for lett da, syns det er mye jeg pluss sykkel som koster sikekrt opp til 40k hva slags moped mener du med dette "men moped går så dårlig uansett så det er ikke morro i lengden"

Lenke til kommentar
btw scooter har bedre trim potensiale en crosser :)

Har de? hmm det visste jeg ikke ;) hvet at det er flere scootere men erlig talt du ser ut som ei jente når du kjører en scooter fra min vinkel. Kortere sagt cross/motard/ racing gutter scooter jenter/homser :p!

 

p.s racing ser helt idiotis ut å kjøre med en 50 ccm, ække kult å bli kjørt fra av en gammal kjerring som kjører en el-bil

:thumbup:

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

joa den gjør jo det. jo glemte å si det moped supermotard med gir har bedre aks ;)

Blir nok ikke sant og si at en trimma scooter kjører lett ifra en lett mc.

Jeg har en mito 125, den går rundt 140(på speedometeret) og det går fort opp til 120:)

vil nok ikke si en trimma scooter drar meg lett:)

Lenke til kommentar
btw scooter har bedre trim potensiale en crosser :)

Har de? hmm det visste jeg ikke ;) hvet at det er flere scootere men erlig talt du ser ut som ei jente når du kjører en scooter fra min vinkel. Kortere sagt cross/motard/ racing gutter scooter jenter/homser :p!

 

p.s racing ser helt idiotis ut å kjøre med en 50 ccm, ække kult å bli kjørt fra av en gammal kjerring som kjører en el-bil

:thumbup:

hehe

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.

 

For noe vrøvl. Er noen trimma scootere her, og ingen av de kjører ifra min plomberte lett sykkel

 

Edit: Så jeg hadde skrevet blombert istede for plombert, haha

Endret av Andie93
Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

joa den gjør jo det. jo glemte å si det moped supermotard med gir har bedre aks ;)

Blir nok ikke sant og si at en trimma scooter kjører lett ifra en lett mc.

Jeg har en mito 125, den går rundt 140(på speedometeret) og det går fort opp til 120:)

vil nok ikke si en trimma scooter drar meg lett:)

:) jeg vil ha lett sykkel :'(

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

joa den gjør jo det. jo glemte å si det moped supermotard med gir har bedre aks ;)

Blir nok ikke sant og si at en trimma scooter kjører lett ifra en lett mc.

Jeg har en mito 125, den går rundt 140(på speedometeret) og det går fort opp til 120:)

vil nok ikke si en trimma scooter drar meg lett:)

men en scooter er i toppfart i løpet av få sekunder ;) noe din mito ikke er. trimma scooter kan greit gå 130

 

bare se filmene over.

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.

 

For noe vrøvl. Er noen trimma scootere her, og ingen av de kjører ifra min blomberte lett sykkel

han mener uten at lett sykkelen er trimma tror jeg, litt uklart

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.

 

For noe vrøvl. Er noen trimma scootere her, og ingen av de kjører ifra min blomberte lett sykkel

vis du hiver på skikkelig trim så kjører dem glatt i fra lett mc.

 

ser ut som at folk ikke kan så mye på dette forumet nei :(

 

btw det heter plomberte

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.
Hva mener du med kjører ifra? toppfart eller aks?

Er lett mc trimma så eier den ræva av en blodtrimma cooter:)

joa den gjør jo det. jo glemte å si det moped supermotard med gir har bedre aks ;)

Blir nok ikke sant og si at en trimma scooter kjører lett ifra en lett mc.

Jeg har en mito 125, den går rundt 140(på speedometeret) og det går fort opp til 120:)

vil nok ikke si en trimma scooter drar meg lett:)

men en scooter er i toppfart i løpet av få sekunder ;) noe din mito ikke er. trimma scooter kan greit gå 130

 

bare se filmene over.

funker ikke :S

Lenke til kommentar

Som sagt, det er litt etter hva du legger i det.

Jeg angrer som faen på at jeg ikke tok lett sykkel lappen istedet, spessielt nå som jeg har bestemt meg for å begynne på tung sykkel lappen også(om du har tenkt på å ta det noengang så lønner det seg ihvertfall)

 

Har prøvd masse forskjellige mopeder med trim i forskjellige klasser, og ingen av de kan sies at går fryktelig bra. De værste sylinderkittene har jo greit drag, men med turtall fra en annen verden for å dra følger også massivt vedlikehold

 

Trenger ikke koste mye mere for lett lappen, spørs litt hvor mange kjøretimer du trenger.

Du får også helt greie lettsykler for ikke så altfor mange kronene :)

Lenke til kommentar
jepp scootere har mye større trim potensiale. ta deg en tur på youtube så kan du se hva jeg snakker om. trimmede scootere kjører lett fra lett mc.

 

For noe vrøvl. Er noen trimma scootere her, og ingen av de kjører ifra min blomberte lett sykkel

vis du hiver på skikkelig trim så kjører dem glatt i fra lett mc.

 

ser ut som at folk ikke kan så mye på dette forumet nei :(

 

Hvis jeg hiver på ''litt'' trim på letten, drar den en blodtrimma scooter

Lenke til kommentar
vis du hiver på skikkelig trim så kjører dem glatt i fra lett mc.

 

ser ut som at folk ikke kan så mye på dette forumet nei :(

Fortell hva slags motorer som sitter i de scooterne dine, så er det kanskje ikke så rart de kjører fra en plombert lett mc ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...