Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Racing, Cross eller Scooter?


Anbefalte innlegg

Hei!<3

 

Skal ta lappen i mai/juni og ser nå på Moped...

 

Men vet ikke åssen jeg skal ha...

 

Den skal brukes til å kjøres på asfalt/vei only...

 

 

Mest fra byen til senteret og slikt, egentlig ikke mer enn ca 1time om gangen.

 

 

Noen som kan gi anbefalinger hva som er "best"? greit hvis noen vil skrive noen pluss/minuser over de :)

 

Komfort og "kontroll" (hvor mye kontroll du har over kjøretøyet) er i fokus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er selv på leting etter moped ettersom jeg også skal ta lappen i mai/juni. Tror jeg skal ha en yamaha Tzr, kanskje vært å se på? =)

Men viss du bare skal ha det til by / senter kjøring er nok scooter det beste for deg vil jeg tro.

Endret av DonalD_
Lenke til kommentar
Eg ville klart ha kjøpt racing. Styreegenskapene er tusen ganger enn til dømes ein scooter, i allefall vist du kommer opp i litt fart... Racing har og overlegen effekt i forhold til dei andre vist du trimmer den. Minuset er at den til tider kan vere ein balleknuser :p

dette er bare tull. en scooter hadde grust en racing moped.

 

etter hva trådstarter sier virker det som den skal brukes til bykjøring? da ville jeg anbefalt scooter med tanke på aks osv.

 

vis du skal kjøre på landevei osv kan du egentli velge om du vil har cross eller racing evnt scooter.

 

Edit: klarte å bytte ut racing med scooter. scooter er best til bykjøring.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Eg ville klart ha kjøpt racing. Styreegenskapene er tusen ganger enn til dømes ein scooter, i allefall vist du kommer opp i litt fart... Racing har og overlegen effekt i forhold til dei andre vist du trimmer den. Minuset er at den til tider kan vere ein balleknuser :p

dette er bare tull. en scooter hadde grust en racing moped.

 

etter hva trådstarter sier virker det som den skal brukes til bykjøring? da ville jeg anbefalt racing med tanke på aks osv.

 

vis du skal kjøre på landevei osv kan du egentli velge om du vil har cross eller racing evnt scooter.

 

siden dette hørtes så veldig fornunftig ut, tror jeg at jeg går for racing :) skal prøve en til uka så :)

 

tusen takk for svar markelure<333

 

og dere andre :)

Lenke til kommentar
er selv på leting etter moped ettersom jeg også skal ta lappen i mai/juni. Tror jeg skal ha en yamaha Tzr, kanskje vært å se på? =)

Men viss du bare skal ha det til by / senter kjøring er nok scooter det beste for deg vil jeg tro.

 

kor i landet bor du? eg har ein yamaha tzr eg skal selge i juni :)

 

edit: kan vel ikkje kun ha OT i posten min :p jo scooter er grei å kjøre i byen, men ville ikkje hatt det om du bor litt på landsbygden ;)

Endret av Painapple
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!<3

 

Skal ta lappen i mai/juni og ser nå på Moped...

 

Men vet ikke åssen jeg skal ha...

 

Den skal brukes til å kjøres på asfalt/vei only...

 

 

Mest fra byen til senteret og slikt, egentlig ikke mer enn ca 1time om gangen.

 

 

Noen som kan gi anbefalinger hva som er "best"? greit hvis noen vil skrive noen pluss/minuser over de :)

 

Komfort og "kontroll" (hvor mye kontroll du har over kjøretøyet) er i fokus.

Crosser

Lenke til kommentar
Hei!<3

 

Skal ta lappen i mai/juni og ser nå på Moped...

 

Men vet ikke åssen jeg skal ha...

 

Den skal brukes til å kjøres på asfalt/vei only...

 

 

Mest fra byen til senteret og slikt, egentlig ikke mer enn ca 1time om gangen.

 

 

Noen som kan gi anbefalinger hva som er "best"? greit hvis noen vil skrive noen pluss/minuser over de :)

 

Komfort og "kontroll" (hvor mye kontroll du har over kjøretøyet) er i fokus.

Crosser

kan jeg spørre hvordan du kom fram til det? vis du leser så skal den KUN brukes til asfalt. noe crosser egner seg minst til. den skal og kun brukes på ganske små turer som og går til scooter.

Lenke til kommentar
Hei!<3

 

Skal ta lappen i mai/juni og ser nå på Moped...

 

Men vet ikke åssen jeg skal ha...

 

Den skal brukes til å kjøres på asfalt/vei only...

 

 

Mest fra byen til senteret og slikt, egentlig ikke mer enn ca 1time om gangen.

 

 

Noen som kan gi anbefalinger hva som er "best"? greit hvis noen vil skrive noen pluss/minuser over de :)

 

Komfort og "kontroll" (hvor mye kontroll du har over kjøretøyet) er i fokus.

Crosser

kan jeg spørre hvordan du kom fram til det? vis du leser så skal den KUN brukes til asfalt. noe crosser egner seg minst til. den skal og kun brukes på ganske små turer som og går til scooter.

Det finnes også crossere som har asfalt dekk og som er like komfertabel hvis ikke behagligere som en scooter. Crosser har også gir noe som gjør det morsommere og kjøre, mindre bensinforbruk, bedre utnyttelse av effekten. Også ser du ikke ut som en homo :p + at de er kulere.

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

det er ikke crosser er supermotard :)

 

at du sier at du ser ut som en homo på scooter sier mer om deg. vis du ikke har oppdagt det så er det mye mer scootere en mopeder rundt i resten av verden. er enig at det er morosomere å kjøre crosser ja. men bensin forbruket vet jeg ikke helt hvor du får fra. på scootere er det noen som er direkteinnsprøvtning som gjør at de bruker 1/3 bensin av vanlige mopeder. bedre utnyttelse av effekt er tull. scooter går bedre en moped uansett om den er original eller trimmet.

 

selv skal jeg selge scooteren og kjøpe lett mc.

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

Min mening. Har kun erfaring med cross og scooter.

 

Scooter er mest "behagelig", men blir kjedelig som faen i lengden. Er også stygg lyd, og de fleste ser mongofæl ut.

 

Cross er morsomt og kjøre, og ser "barsk" ut spør du meg. Røft og stilig utseende, og trimpotensiale. Dessuten godt drag og morsomt og gire. Bedre og sitte på enn scooter, syntes jeg.

 

Racing.. De ser stilig ut, hadde det vært ett par hundre cc mer.. :p

Ser TEIT ut spør du meg, når man kommer på noe som ser ut som en heftig racing sykkel, med moped lyd og liten fart. Dessuten VELDIG lite behagelig og kjøre!

 

Som sagt, MIN mening.

Lenke til kommentar
det er ikke crosser er supermotard :)

 

at du sier at du ser ut som en homo på scooter sier mer om deg. vis du ikke har oppdagt det så er det mye mer scootere en mopeder. er enig at det er morosomere å kjøre ja. men bensin forbruket vet jeg ikke helt hvor du får fra. på scootere er det noen som er direkteinnsprøvtning som gjør at de bruker 1/3 bensin av vanlige mopeder. bedre utnyttelse av effekt er tull. scooter går bedre en moped uansett om den er original eller trimmet.

 

selv skal jeg selge scooteren og kjøpe lett mc.

Jeg får det fra boken "Veien til mopedførerkortet" xP

Lenke til kommentar
Min mening. Har kun erfaring med cross og scooter.

 

Scooter er mest "behagelig", men blir kjedelig som faen i lengden. Er også stygg lyd, og de fleste ser mongofæl ut.

 

Cross er morsomt og kjøre, og ser "barsk" ut spør du meg. Røft og stilig utseende, og trimpotensiale. Dessuten godt drag og morsomt og gire. Bedre og sitte på enn scooter, syntes jeg.

 

Racing.. De ser stilig ut, hadde det vært ett par hundre cc mer.. :p

Ser TEIT ut spør du meg, når man kommer på noe som ser ut som en heftig racing sykkel, med moped lyd og liten fart. Dessuten VELDIG lite behagelig og kjøre!

 

Som sagt, MIN mening.

HELT ENIG!! ;P

Lenke til kommentar
btw scooter har bedre trim potensiale en crosser :)

Har de? hmm det visste jeg ikke ;) hvet at det er flere scootere men erlig talt du ser ut som ei jente når du kjører en scooter fra min vinkel. Kortere sagt cross/motard/ racing gutter scooter jenter/homser :p!

 

p.s racing ser helt idiotis ut å kjøre med en 50 ccm, ække kult å bli kjørt fra av en gammal kjerring som kjører en el-bil

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...