JFM Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg har en liten sak her som jeg ikke vet om er lov i fotball: La oss si at et lag er i angrep. De skyter mot mål, men keeper tar ballen.(legg merke til at ballen ikke går bak mål over linja). Keeper legger så ballen ned på bakken og tar noen skritt tilbake for å hente fart, for så å skyte den ut. Men mens keeperen henter fart så kommer en motstander og skyter ballen i mål. Er dette lov? Er det forskjell fra 7-er og 11-er fotball. Beklager om dette ble litt dårlig skrevet. Endret 26. april 2009 av JFM Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Er ganske sikker på at dette er lov, har sett noen klipp på YouTube der dette skjer og det blir mål Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Kunne gjerne tenke meg kilde på at det er lov. Du skjønner... Har vært i en stor krangel om det. Jeg mener også selv at det er lov. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er lov. Det er kun ulovlig når ballen legges på 5-meteren etter den har vært bak mål. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ballen er i spill helt til den går over en av sidelinjene. Ergo det er lov. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Hva med 7-er fotball? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Samme regel der også, så lenge ballen ikke går ut av spill kan hvem som helst ta ballen fra keeper om han legger den ned. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Den er god Men jeg trenger kilde på dette. Er ikke det at jeg ikke tror dere. Men jeg kan jo ikke vinne diskusjonen om jeg kommer uten kilde Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Den er god Men jeg trenger kilde på dette. Er ikke det at jeg ikke tror dere. Men jeg kan jo ikke vinne diskusjonen om jeg kommer uten kilde Jeg foreslår at du kan be han du krangler med på å vise til sin kilde. Det normale utifra reglene "alle" er kjent med, så er det ikkenoe som tilsier at ballen er "fredet" når keeperen har lagt den på bakken og skal sparke ut den veien. Hans situasjon er det som er unntaket her, og dermed noe som står klart beskrevet i regelverket om det er tilfellet. Forøvrig tror jeg det er fullt lovlig, men at det IKKE er lov å stjele ballen mens en keeper er på vei til å ta et utspark (dvs fra ballen forlater hånda og til den er nede på foten). Lenke til kommentar
Kriss^ Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 er beviset du er ute etter! Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 er også en annen en med Arshavin, det er ingen som helst fredning av keeper så lenge ballen ikke har vært ute av spill, så denne diskusjonen har du nok vunnet! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ballen er ikke død selv om keeper har vært borti den. Dette ville jo ha betydd at det ikke hadde vært tillatt å ta en retur fra keeper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå