Gå til innhold

[Løst]Utdaning til spill programør?

andreyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmmm, oki takk. Men jeg har lyst til å jobbe for Ubisoft. Enten som animatør eller designer(da er vel kanskje tittelen feil men men) er dette mulig med skoler som er linket til??

NITH har flere linjer: to med fokus på programmering, to med fokus på design. Spillprogrammering har også en del design.

Lenke til kommentar
hmmm, oki takk. Men jeg har lyst til å jobbe for Ubisoft. Enten som animatør eller designer(da er vel kanskje tittelen feil men men) er dette mulig med skoler som er linket til??

Hvis du vil programmere spill, skrive kode i C++ osv, da vil du bli en spillprogrammerer. Hvis du vil designe nivåer/baner/maps/whatever og modeller i et egnet program, f.eks. 3Ds Max eller UnrealEd, da vil du bli en spilldesigner (en animatør faller også inn under denne kategorien). Både NITH og Noroff (private skoler) har linjer for begge deler. Hvis jeg husker riktig, så er det også en eller annen høyskole eller noe på Rena (?) som tilbyr noe av det samme. Har dårlig tid akkurat nå, så jeg hadde ikke tid til å finne og legge ved noen linker, men søk på Google, og du vil finne svar. Lykke til;)

Lenke til kommentar

Hvis dette er målet ditt, burde du allerede nå begynne å skrive kode, utforske, eksperimentere og utfordre deg selv - det er spesielt viktig siden hjernen din fremdeles er i en rivende utvikling. :)

HiG (Høgskolen i Gjøvik) har nettopp startet et nytt bachelorstudium (offentlig høgskole, altså gratis) som går på nettopp dette, forresten.

Lenke til kommentar

Tenk først at du må skaffe deg generell studiekompetanse, da begynne på videregående:) Du kan kanskje begynne på medier kommunikasjon linja eller service samferdsel linja for å få litt IT-fag. Det er også mulig du må trenge realfag til utdanning etter videregående da bør du heller gå Studiespesialisering (allmenn) linja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...