andreyy Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei, jeg er en gutt på 13 år som har veldig lyst til å bli spill programør når jeg blir eldre. Jeg lurte på hva slags skole man må gå for å bli det? Håper på svar.Takk -andreyy Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 NTNU datateknikk har en linje som heter spillteknikk: http://www.ntnu.no/studier/mtdt/oppbygging/spill Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) teller dette på design også?? og går det ann for meg senere i livet å fks få jobbe for,hmm.....Ubisoft?? må jeg ha annen skole for det?? Endret 26. april 2009 av andreyy Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Dette hører vel under IT-utdanning? Uansett: NITH har ihvertfall en linje som heter spillprogrammering. Mens siden skolen er privat, koster det en del å gå der. Les mer her Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 hmmm, oki takk. Men jeg har lyst til å jobbe for Ubisoft. Enten som animatør eller designer(da er vel kanskje tittelen feil men men) er dette mulig med skoler som er linket til?? Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hmmm, oki takk. Men jeg har lyst til å jobbe for Ubisoft. Enten som animatør eller designer(da er vel kanskje tittelen feil men men) er dette mulig med skoler som er linket til?? NITH har flere linjer: to med fokus på programmering, to med fokus på design. Spillprogrammering har også en del design. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hmmm, oki takk. Men jeg har lyst til å jobbe for Ubisoft. Enten som animatør eller designer(da er vel kanskje tittelen feil men men) er dette mulig med skoler som er linket til?? Hvis du vil programmere spill, skrive kode i C++ osv, da vil du bli en spillprogrammerer. Hvis du vil designe nivåer/baner/maps/whatever og modeller i et egnet program, f.eks. 3Ds Max eller UnrealEd, da vil du bli en spilldesigner (en animatør faller også inn under denne kategorien). Både NITH og Noroff (private skoler) har linjer for begge deler. Hvis jeg husker riktig, så er det også en eller annen høyskole eller noe på Rena (?) som tilbyr noe av det samme. Har dårlig tid akkurat nå, så jeg hadde ikke tid til å finne og legge ved noen linker, men søk på Google, og du vil finne svar. Lykke til;) Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hvis dette er målet ditt, burde du allerede nå begynne å skrive kode, utforske, eksperimentere og utfordre deg selv - det er spesielt viktig siden hjernen din fremdeles er i en rivende utvikling. HiG (Høgskolen i Gjøvik) har nettopp startet et nytt bachelorstudium (offentlig høgskole, altså gratis) som går på nettopp dette, forresten. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 akuratt, men nå tenkte jeg litt feil på tittelen men jeg vil da bli designer å lage maps,figurer osv osv;O) men tusen takk for alle svar, om noen har noe mer gjerne kom med det. Lenke til kommentar
Anina Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Tenk først at du må skaffe deg generell studiekompetanse, da begynne på videregående:) Du kan kanskje begynne på medier kommunikasjon linja eller service samferdsel linja for å få litt IT-fag. Det er også mulig du må trenge realfag til utdanning etter videregående da bør du heller gå Studiespesialisering (allmenn) linja. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 hmm, nå må jeg tenke litt her:P takk til alle svar, setter tråden som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå