Gå til innhold

Hjelp til utregning av toll

Jolo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lest en hel hau om toll, og blitt litt klokere på emnet. Men det jeg lurer på er om jeg importerer en PS3 kontroller til 35£, som fort omregnet = 335kr. Hvor mye vil jeg da måtte betale i toll? Er det kun de 25% MVA eller må jeg i tilleg betale en rekke avgifter? Leste noe om lagring, men skjønte det ikke helt? Er komplett regnestykke hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved postlevering kommer i tillegg et fortollingsgebyr til Posten på kr 103,00 per sending.

Betyr det at jeg må betale 103 kroner til posten også? Pakken blir sendt med posten, men det er ikke oppkrav eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Ved postlevering kommer i tillegg et fortollingsgebyr til Posten på kr 103,00 per sending.

Betyr det at jeg må betale 103 kroner til posten også? Pakken blir sendt med posten, men det er ikke oppkrav eller noe sånt.

Ja, fortollingsgebyret må betales så lenge varen koster over 200kr, koster den mer enn 1000kr så blir fortollingsgebyret høyere.

Regnestykket blir: 335kr * 1,25 = 418 + 103 = 521kr. Hvis frakt kommer i tillegg så skal det betales moms på den også.

EDIT: Do'h, må lære meg å refreshe siden før jeg skrivet ett innlegg :p

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...