KristiaNtre_Razer Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Heisann! Jeg har settet sammen ett oppsett, men er litt i tvil ang hvilket hovedkort jeg skal velge. Her er oppsettet. Hvilket kort syntes dere jeg burde velge til oppsettet? Her er noen kort jeg har sett på, men er desverre ikke datakyndig nok til å velge dette selv: Gigabyte GA-EX58 Extreme DFI LANPARTY UT X58-T3eH8 Asus Rampage II Extreme MSI X58 Eclipse Plus Så hvilke av disse kortene vil dere anbefale meg å kjøpe? Regner med å overklokke CPU til rundt 3,8. Er det evt andre gode kort dere vil anbefale? Vet MSI Eclipse+ ikke har kommet ut, men om det er like bra jeg har fått høre er det vel verdt å vente på(?) Mvh -KristiaN Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg skal selv gå for rampage 2 extreme i min nye rigg. Har hørt et eller annet at MSI hadde et 500 kroners lydkort (noe som gir utfall på sluttprisen). Men jeg vet ikke hvilket som er best EDIT: Da er Rampage bestilt Endret 27. april 2009 av atriC Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har du ikke fått kjøpt deg den pc´en enda? hehe Elipse-kortet klokker helt greit, men det er veldig mange manuelle biosinstillinger som må gjøres her til forskjell fra Asus-kortene... Klarte ikke selv å få klokka min i920 til 3,8 på det hovedkortet. Rampage II er jo bra, men kanskje litt overkill. Vil du ikke prøve et av P6T-kortene fra Asus da? Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvorfor ikke gå for Asus P6T Deluxe V2? Veldig bra kort, lett å klokke osv, har hatt min på 4.0 GHz på det uten problemer. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg kjøper bare Rampage pga. de har en grei bundel med rampge + 6 gb minne P6T deluxe blir vel det beste pris/ytelse Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Okei, men Asus Rampage II Extreme er bedre enn Asus P6T Deluxe V2? Det er vel ingen negative sider med at det er overkill? Hva syntes dere eventuelt om dette: Asus Rampage II GENE Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Rampage har jo 3 veis støtte da med 3 fysiske kort, noe som P6 ikke har. Dog skal det høre med at det å kjøre 3 veis er ofte DYRT! og noe du sjeldent vil gjøre. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det går n esten for det samme om du kjøper pakken fra komplett. Overkill er ikke direkte dårlig nei :!: Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Det går n esten for det samme om du kjøper pakken fra komplett. Overkill er ikke direkte dårlig nei :!: Ok, men da går jeg for Asus Rampage II Extreme jeg Har allerede kjøpt minne. -KristiaN Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Åja, hehe. Tenkte på å kjøpe det samme minnet. hva med noen bilder når riggen er klar? :!: Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Åja, hehe. Tenkte på å kjøpe det samme minnet.hva med noen bilder når riggen er klar? :!: Ja, det kan jeg vel Skal i allefall sende deg min oppfatning av Samsung-skjermen min! Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Okei, men Asus Rampage II Extreme er bedre enn Asus P6T Deluxe V2? Det er vel ingen negative sider med at det er overkill? Hva syntes dere eventuelt om dette: Asus Rampage II GENE Vær klar over at formfaktoren på det kortet er MicroATX. I så fall underkill å gå for dette fremfor et av de andre på lista. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Okei, men Asus Rampage II Extreme er bedre enn Asus P6T Deluxe V2? Det er vel ingen negative sider med at det er overkill? Hva syntes dere eventuelt om dette: Asus Rampage II GENE Vær klar over at formfaktoren på det kortet er MicroATX. I så fall underkill å gå for dette fremfor et av de andre på lista. Kjønte ikke helt poenget? EDIT: T240 du har bestilt? Skal bestille 240 selv når resten av pengene snart dukker opp Endret 27. april 2009 av atriC Lenke til kommentar
KristiaNtre_Razer Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 Okei, men Asus Rampage II Extreme er bedre enn Asus P6T Deluxe V2? Det er vel ingen negative sider med at det er overkill? Hva syntes dere eventuelt om dette: Asus Rampage II GENE Vær klar over at formfaktoren på det kortet er MicroATX. I så fall underkill å gå for dette fremfor et av de andre på lista. Kjønte ikke helt poenget? EDIT: T240 du har bestilt? Skal bestille 240 selv når resten av pengene snart dukker opp Har ikke bestilt den, kjøpte den fra Elkjøp og den står hjemme https://prisguiden.no/product.php?productId=104825 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Ok :!: skjermen er digg Endret 28. april 2009 av atriC Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Vær klar over at formfaktoren på det kortet er MicroATX. I så fall underkill å gå for dette fremfor et av de andre på lista. Vanvittig mange uvitne, ubegrunnede og svake svar i denne tråden må jeg si. Det er svært liten forskjell, ytelsesmessig, i hele X58-segmentet, de fleste HK'ene klarer rundt 210-220 BCLK. Eneste forskjellen(e) er Utseende, Bundle-pakken, Antall Pci-Express slotter (Og hvordan de er desinget) og litt annet småtteri. Det er en grunn til at nesten alle X58-baserte Hovedkort får anbefalinger i hytt og pine, det er kort sagt mange Tester som ene og alene er testet oppimot det gamle Socket 775 (Men fortsatt fult fungerende og nesten like godt, ytelsesmessig), noe som jeg føler blir feil Når det gjelder ditt svar WitNo, så må du komme med begrunnelser istedenfor rein svada. Dette Asus II Gene har bevist i de fleste tester at det yter på lik linje som vanlig, standard, ATX-størrelses Hovedkortet, eneste forskjellen er at du (Logisk nok mtp størrelsen) får mindre Slotter (Pci, Pci-E osv). Kanskje jeg var litt hard, men følte det trengtes Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Når det gjelder ditt svar WitNo, så må du komme med begrunnelser istedenfor rein svada. Dette Asus II Gene har bevist i de fleste tester at det yter på lik linje som vanlig, standard, ATX-størrelses Hovedkortet, eneste forskjellen er at du (Logisk nok mtp størrelsen) får mindre Slotter (Pci, Pci-E osv). Kanskje jeg var litt hard, men følte det trengtes Det var hva jeg mente med "underkill". Skal kortet plasseres i tower, som denne fyren er ute etter, er det ingen grunn til å gå for micro-atx. Ytelsen er selvsagt den samme. Ingen grunn til harhendt oppsparking av åpne dører, Giallorossi. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvorfor er ikkje EVGA x58 nevnt? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=163546&model= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå