Gå til innhold

Hjelp med pulsklokke

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe pulsklokke.

..Så jeg trenger hjelp av folk med erfaringer :)

Jeg har tenkt til å bruke klokken for å bedre kondisjonen. Er egentlig godt trent, men har vært borte nesten to år med skade i kneet. Så blir også glad om noen har gode tips til bruk av klokken. For å få mest mulig nytte ut av den.

Det jeg ønsker meg er en klokke som viser:

- puls selvfølgelig, kanskje i prosent?

- kalorier

- lengde på økt

- gjerne km/skritteller (men har nike + så det er ikke et must...)

- også vil jeg helst slippe å bruke for mye penger på den..

- helst vanntett, løper når det regner

- mulighet for tilkobling til pc?

Har du erfaringer med noen klokker du vil anbefale, så blir jeg glad :D

(og er det billigere i statene?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

POLAR er den mest annerkjente produsenten av pulsklokker her til lands..

Har selv en RS200 ( beregnet for løp ) med fotsensor. De fleste klokkene har kodet overføring og behagelige belter ( også mulighet for å kjøpe klær med sensor )

Finnes klokker med IR og/eller lydoverføring.

Har hatt min i 3 år, og den har vært med på alskens treningsturer i alt slags vær - på vinterstid ned i 30 minus.

Finnes F-serien som er innsteg, og en del mer avanserte klokker for løp, sykling, hiking, etc.

Sjekk www.pulsklokke.no ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Garmin's Forerunner 405, og den er jeg veldig fornøyd med. Den største fordelen er at den har GPS, som gjør at du kan se fart, høyde, avstand osv. Men når det gjelder de andre områdene så er sikker polar-klokkene litt bedre, selv om 405'en er god nok for en som ikke er opptatt av alle pulsdetaljene.

405 viser pulsen i prosent(%)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd Garmins modeller, men det som gjorde at jeg kjøpte en Polar istedet var muligheten for ekstern GPS modul. Da ble jeg ikke avhengig av å alltid ha klokken utenpå klærne for å kunne motta GPS signalet. Selv har jeg en Polar RS800 som er en av toppmodellene men føler jeg har på langt nær utnyttet det potensiale som ligger i denne modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...