Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mister man karakteren ved å ikke møte opp?

Anbefalte innlegg

Hvis man skal gå opp til muntlig eksamen i et VK2 fag for å forbedre karakteren, mister man karakteren man har fra før hvis man ikke møter opp?

Hvordan er det hvis man møter opp, men drar etter at man har fått oppgaven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt mister man den ikke. :)

Er du sikker på det? Kilder?

Noen håndfaste kilder har jeg ikke, annet enn sunn fornuft. Møter man ikke opp til privatisteksamen vil karakteren som man allerede har stå. Hvis du for eksempel får en dårligere karakter vil du jo beholde den du allerede har, også.

Ta kontakt med eksamsenskontoret i fylket ditt for noe mer konkret.

Lenke til kommentar
Du har vel 2 karakterer, en standpunkt og 1 eksamen. Dog jeg ikke er helt sikker på hva som skjer hvis du stryker i en av de. Fordi møter du ikke opp får du vel skulk, hvis ikke du har lege erklæring, da er det syk.

Det er nettopp det jeg lurer på. Når man tar fag som privatist så får man kun eksamenskarakter, og standpunkt forsvinner. Slik jeg har forstått det.

Hvis du for eksempel får en dårligere karakter vil du jo beholde den du allerede har, også.

Hmm, jeg spør igjen, er du sikker på det? Det du sier høres jo veldig bra ut for min del, men jeg er litt i tvil. Kommer til å ta kontakt med privatistweb i morgen for å få klarhet i det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...