Rescue me Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Leter etter en hybridsykkel til under 6000 (aller helst under 5000) kroner. Kravene er som følger: - Skivebrems. - Relativt lett første gir og relativt tungt siste gir. - Ellers god kvalitet på resten. Sykkelen skal i hovedsak brukes til sykling i by, men også i lettere terreng. Er det noen fordel med veldig store hjul? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg kjøpte en Fuji Highway for et par uker siden og er veldig fornøyd. Den brukes mest til sykling til og dra jobb. Den koster litt mer enn 6000, men så vidt jeg kan se er den satt sammen av rimelig gode komponenter. Spesiellt bremsene liker jeg godt. De er lette å dosere, og det holder men en finger på bremsehendlene for å få god effekt. Gaffelen låser jeg bortsett fra når jeg sykler på humpete veier. http://www.birksport.no/index.php?main_pag...roducts_id=3887 Lenke til kommentar
svante Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 En hybrid med 28" hjul vil trille bedre enn en terrengsykkel med 26", men du skal vel holde ganske høy fart før det blir merkbar forskjell. Men til bruket du skisserer er nok en hybridsykkel det beste valget. Da forutsetter jeg at lettere tereng er grusveier og tilsvarende og ikke stier langt inne i skogen. Denne Diamant sykkelen kan være et godt alternativ. Diamant (og Nakamura, som er samme sykkelen bare i en anne farge hos Intersport) er kjent for å være sykler som er rellativt lette og godt utrustet til prisen. Men her som alle andre plasser får du hva du betaler for og det vil jo alltid være mulig å få litt bedre sykkel hvis du legger litt mer penger i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå