Gå til innhold

Anbefaling av fotoblad?

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Noen som har et fast fotomagasin de vil anbefale for abonement?

Abonomentet er påberegnet som gave til min far og mor som har begrenset kunnskap om hvordan bruke speilrefleksen, så langt har de kun benyttet seg av auto og forhåndsprogrammene. Jeg har lært min far om grunnprinsippene rundt lukkertid og blenderåpning, men han har så langt ikke fått/tatt seg tid til å prøve det ut i særlig stor grad. Interressen er der imidlertid og viljen til å lære er stor.

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller anbefale en god fotobok. Magnar Fjørtofts Digital fotografi i praksis. Den går systematisk til verks og tar for seg "de fleste emner" innen foto. Alt fra redigrering til komposisjon, samt teknikk. Dersom hensikten erå lære foto vil nok denne gi mer enn et bladabonnement som sporadisk svitsjer innom ulike emner.

Lenke til kommentar

Magnar Fjørtofts Digital fotografi i praksis lå under juletreet i fjor, og fikk gode tilbakemeldinger hvilket er en av årsakene til ønsket om et inspirerede fotomagasin hvilket tar for seg elementære teknikker. Samtidig hadde det vært positivt om det er muligheter for videreutvikling over tid :)

Lenke til kommentar

Jeg synes Digitalfoto har fått vel mye gadgetfaktor. Men er man nybegynner har de en del greie tips innen bildebehandling og Photoshop. Det er det eneste.

Jeg synes ikke bladets tester er noe særlig objektive og faktabaserte. De stiller i samme klasse som TV2 på dette området.

Eller er det lite å hente hvis man skal om lære fotograferingen. Da er de omtalte fotobøkene mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...