Gå til innhold

Softcore-gamer oppsett, noe å endre på?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å bygge pc etter konfirmasjonen. PCen skal brukes til gaming og litt video-redigering (pluss vanlige ting som surfing natuligvis). Har kommet opp til dette oppsettet

Soft-core gamer

Er det noe dere ville ha endret på?

Er PSU'en litt overkill?

Passer komponentene sammen?

Tenker også at jeg kan komme til å kjøpe et ekstra sjermkort (i crossfire) senere. Kabinett har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men har lurt litt på disse:

NZXT Alpha

NZXT Guardian 921

(vil ha med vindu:)

Sjerm har jeg ikke peiling på, men har du anbefalinger så fyr av. Burde jeg legge mer enn 2,5k i en sjerm til dette oppsettet?

Ingenting er avgjort enda så kom gjerne med innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne vil gi deg sinnsykt mye for pengene. Kjører det du vil på høyeste grafikk. Du kan legge litt ekstra penger i et litt bedre hovedkort, annbefaler 790-platformene, da disse er veldig klokkevennelige hvis dette er ønskelig.

Er ikke 500W litt lite til det der? Du mangler også optisk stasjon. Noe annet enn stock CPU kjøler og muligens litt kjølepasta hadde vel ikke gjort noen skade....

@trådstarter,

2.5k for ÈN skjerm? Du får da 24" skjermer til 1,7k... Tror ikke du trenger noe større. Sitter selv på en 22" og syns det er mer enn nok.

Oppsettet mitt, som jeg har tenkt å skaffe meg: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...09-B5E8FA43B3CE

+ optisk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354996

Lenke til kommentar
Denne vil gi deg sinnsykt mye for pengene. Kjører det du vil på høyeste grafikk. Du kan legge litt ekstra penger i et litt bedre hovedkort, annbefaler 790-platformene, da disse er veldig klokkevennelige hvis dette er ønskelig.

Er ikke 500W litt lite til det der? Du mangler også optisk stasjon. Noe annet enn stock CPU kjøler og muligens litt kjølepasta hadde vel ikke gjort noen skade....

500W er mer enn nok, tror jeg fant ut at dette krevde rundt 400W i full load. Har maskinen selv med en Thermaltake Big Typhoon som er en veldig god og billig CPU-kjøler.

Bytt ut hovedkortet i den linken jeg ga deg med dette fra Gigabyte 790X og legg til CPU-kjøleren jeg annbafalte så er du klar for de tyngste spillene.

Lykke til!

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar
Har lik PC selv, og drar ALT jeg har prøvd på høyeste oppløsning osv.

Har du prøvd den i 2560x1600 med 16XAA, 16XAF, HDR og textures på fult pluss alt det andre ?

2560x1600? Hvor normalt er dette? Og hvor stor sannsynlighet tror du det er for at han har eller kommer til å kjøpe seg en skjerm med oppløsning opptil 2560x1600 utifra budsjettet sitt?

Så nei, har ikke prøvd med den oppløsningen. Men ja, 1900x med alt på high osv går knirkefritt.

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke så veldig strengt budsjett. Så lenge det er under 10k :p vill ikke legge såå mye penger i en pc da jeg tror jeg skal klare meg i flere år med de som er nevnt til nå ivertfall. Sjerm er jeg ikke sikker på. Har dere noe forslag? rundt 2k (klager ikke viss det blir mindre)

Lenke til kommentar
Har vel egentlig ikke så veldig strengt budsjett. Så lenge det er under 10k :p vill ikke legge såå mye penger i en pc da jeg tror jeg skal klare meg i flere år med de som er nevnt til nå ivertfall. Sjerm er jeg ikke sikker på. Har dere noe forslag? rundt 2k (klager ikke viss det blir mindre)

BenQ E2200HD eller BenQ G2400W - Spørs litt på budsjettet ditt - Den dyrere har litt høyere oppløsning og større skjerm.

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar

Skal ta en titt på skjerm senere, men her har du iværtfall et oppsett til litt under 7000,-

Deler

Når det gjelder PSU så har jeg den samme selv og på den kjører jeg 2disker, en QX9650, 4870X2, vannpumpe og 10stk 120mm vifte, det går fint det, men begynner jeg å klokke QX9650 for mye så må den se seg slått, derfor kjører 2stk koblet i parallell :D

Når det gjelder HK så er det hva man får mest ut av iforhold til hva man betaler, har det selv og er stort fornøyd, det er utstyrt og ligner veldig på toppmodeller for entusiaster og burdte egenlig kostet det samme, det mangler litt i BIOS iforhold til sine dobbelt så dyre brødre, men det er det kun de av oss som skal presse ut de siste Mhz og de siste benchmark poenge som bryr oss noe serlig om.

Med en E8400 på 3Ghz får du veldig god ytelse, men det som er så supert med denne er at du kan klokke den til 3.6Ghz kun ved å feste en teip bit på 1x1mm på et spesielt sted på den og når du gjør det på den måten så klokker hele systemet seg etter automatisk siden da tror hovedkortet at CPU'en har blitt til en 1600FSB CPU og klokker systemet deretter, raskere ram, raskere overføringer internt på hovedkortet og raskere CPU.

Valgte å ikke gå for en firekjerne da det passa litt dårlig inn budsjettet på 7000,- men om du vil legge litt emr i det så kan du kjøpe en firekjerne fra intel på minst 2.833Ghz som er basert på 1333FSB da det er denne FSB'en som er så lett å trylle opp til 1600FSB, med en CPU på 2.833Ghz vil man da med denne teip biten få 3.4Ghz.

Antec sitt Three Hundred kabinett er bygget på kvalitet fra Antec, har blant annet hatt et P190 kabinett fra dem og jobbet litt med Three Hundred da jeg satt isammen en PC for noen med det kabinettet, mange smarte løsninger og ingen knirking som det er i mange andre kabinetter.

Du trenger engetlig ikke mer enn 4Gb RAM, men når det først er råd så slang jeg på 4Gb til, men om du vil spare deg for 400,- så velger du kun 4Gb.

Hvis det er noe du lurer på ang. oppsettet så er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Du kan ikke bruke ddr2 minne på et AM3 hovedkort, du må ha ddr3.

Jeg syns du har valgt dyre hovedkort, tjener du noe på det tror du?

Kanskje gå for 4890 istedenfor 4870?

Ellers ser det veldig bra ut. :)

Her tar du nok endel feil , det er et godt utvalg av AM3 hk, med DDR2 AM3 hk med DDR2

Det er am2+ / am3 hovedkort er det ikke? Ellers må jeg beklage for å ta feil.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...