asyrst Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Dette virker kanskje som et ganske dumt spørsmål, men går det an å ta ut CPU-en etter man har satt det inn? Når jeg satte inn prosessoren var det en slags arm som skulle brukes til å få prosessoren på plass. Jeg må si den var ganske tung å få ned!! En jeg kjenner sa at jeg bare måtte presse den ned fordi han trodde ikke det kunne være noe feil med hovedkortet. Men her en dag traff jeg en annen kis som bare "la" prosessoren på hovedkortet. Da begynte jeg å tvile litt! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jada. Du bare tar av kjøleren og løfter opp den armen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det går helt fint å ta ut CPU etter man har satt den inn...har gjort det selv engang Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Ok, men hvordan kan det ha seg at armen på hovenkortet mitt var veeldig tung å få ned mens han kameraten min bare tok den forsiktig ned? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kanskje fordi han har anderledes CPU og hk... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det har med Cpu og hk.... Ville heller hatt en cpu som sitter hardt enn en som sitter løst.... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Kanskje fordi han har anderledes CPU og hk... han har a7v8x XP2000, jeg har a7n8x XP2200 Lenke til kommentar
norway Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Min var midt i mellom , xp1800 & soyoKT333 Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 virkar litt rart at "armen" var tung å få ned. Har aldri opplevd det, og eg har montert 10-12 Amd prosessorar. Men du får prøve dersom du må ha 'an ut. Hvis ikkje så lat vær å tukle. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 på msi kortene på skolen var det ganske tungt å få nedi cpuen faktisk, på mitt hk var et nærmest bare å slippe den på plass Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det SKAL være bare å slippe den på plass i en ZIF-socket. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ok, men hvordan kan det ha seg at armen på hovenkortet mitt var veeldig tung å få ned mens han kameraten min bare tok den forsiktig ned? Jeg tror at hvis du samtidig som du dytter den ned, drar armen litt vekk fra prossesoren. Da vil den gå lett ned. Dette er fordi det ofte er et slags hakk der. Forøvrig skal det ikke være noe problem å ta ut CPU'en. Du må bare være litt forsiktig med goop osv. når du skal ta av viften. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det har med Cpu og hk. Neida, det har med sokkelen til cpu'en å gjøre Det er feste/kontakt annordningen som er litt strie Faktisk bare en fordel at den er litt strie, er sikker at alle pinnene får bra kontakt da. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det har med Cpu og hk. Neida, det har med sokkelen til cpu'en å gjøre Det er feste/kontakt annordningen som er litt strie Faktisk bare en fordel at den er litt strie, er sikker at alle pinnene får bra kontakt da. Helt fucka skrevet av meg :oops: , men det var det jeg mente Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Dette virker kanskje som et ganske dumt spørsmål, men går det an å ta ut CPU-en etter man har satt det inn? Når jeg satte inn prosessoren var det en slags arm som skulle brukes til å få prosessoren på plass. Jeg må si den var ganske tung å få ned!! En jeg kjenner sa at jeg bare måtte presse den ned fordi han trodde ikke det kunne være noe feil med hovedkortet. Men her en dag traff jeg en annen kis som bare "la" prosessoren på hovedkortet. Da begynte jeg å tvile litt! Det går an! Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Det er fullt mulig og ta den av etterpå ja. Og hvis det er litt tungt så er det nok bare forskjell fra cpu-cpu og hk-hk, men skjekk alikevell at alle pins`a (små pinner under cpu) er inntakte (ikke bøyd) og at du setter den ned rett vei. Er forresten en film om dette på www.amd.com. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå