Gå til innhold

Koble laptop på ekstern skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg har en toshiba laptop, ønsker å bruke en 22" lcd skjerm på denne. Når jeg kobler opp denne så flimrer det som pokker og får ikke gjort noe spes med det. Er det noen kjapp step by step sak jeg kan bruke, eller er ikke grafikkkortet til denne maskinen godt nok?

Dette er en Toshiba A300-1K5 maskin, om det skulle si dere no. :)

Takker for alle svar og hjelp dere måtte bidra med. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flimrer det hvis du drar ut strømmen på bærbaren? (slik at bærbaren kun går på batteri)

Det har jeg ikke prøvd enda, men skal sjekke det ut i hvertfall. Åssen skal jeg gå frem for å bruke bærbare pcn på lcd skjermen min? Noe aning på det?

Lenke til kommentar

Du aktiverer skjermen ved å taste Fn + "hurtigtast for skjerm". Denne hurtigtasten finner du på tastaturet. Du kan velge lcd skjermen som primærskjerm ved å gå inn på skjerminnstillinger, velg skjerm nr 2/lcd skjermen, og deretter hak av for "dette er hovedskjermen". Her kan du også stille inn skjermoppløsningen.

Jeg hadde også samme problem som deg med flimmer. Hvis du har koblet stikkontakten til lcd skjermen på samme skjøteledning som strømforsyningen til bærbaren, kan du prøve å flytte på den ene strømforsyningen over til et annet strøminntak, enten laptopen sin eller lcdskjermen sin (slik at begge strømforsyningene ikke ligger på samme skjøteledning).

Dette hjalp iallefall for meg.

Lenke til kommentar
Du aktiverer skjermen ved å taste Fn + "hurtigtast for skjerm". Denne hurtigtasten finner du på tastaturet. Du kan velge lcd skjermen som primærskjerm ved å gå inn på skjerminnstillinger, velg skjerm nr 2/lcd skjermen, og deretter hak av for "dette er hovedskjermen". Her kan du også stille inn skjermoppløsningen.

Jeg hadde også samme problem som deg med flimmer. Hvis du har koblet stikkontakten til lcd skjermen på samme skjøteledning som strømforsyningen til bærbaren, kan du prøve å flytte på den ene strømforsyningen over til et annet strøminntak, enten laptopen sin eller lcdskjermen sin (slik at begge strømforsyningene ikke ligger på samme skjøteledning).

Dette hjalp iallefall for meg.

Tusen takk for en fin guide, skal prøve ut dette i morgen så skal jeg se hva som skjer og kommer tilbake her med resultat. Hmm, kan jeg lokke igjen skjermen på denne maskinen og kun bruke den andre, så jeg slipper å la lappisen stå oppe. Om du skjønner hva jeg mener? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...