Gå til innhold

Finner nettverket med én PC, men ikke med en annen

Anbefalte innlegg

Jeg har to PCer som står rett ved siden av hverandre. Begge PCene finner en rekke av naboenes nettverk, men bare den ene finner mitt nettverk. Den PCen som ikke finner mitt nettverk har ingen problemer med å koble seg til andre nettverk.

Signalstyrken fra ruteren er utmerket.

Hva kan dette problemet skyldes?

mvh

fthomassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skyldes trolig at du ikke har satt opp den ene maskinen med riktig landskode på trådløsnett. USA f.eks har kanal 1-11 mens vi bruker kanal 1-13.

Du vil med andre ord ikke se routeren din om du bruker kanal 12 eller høyere da.

Takk for raskt svar. Dette hørtes interessant ut. Har du lyst til å fortelle hvordan man skifter landkode på PCenP

Lenke til kommentar
Tror du finner det via kontrollpanel, system (du finner den i klassisk visning), enhetsbehandling, hardware, nettverksadaptre. Sjekk innstillingene og se om du finner det der. Hvis ikke kan du trolig installere adapteret på nytt og få valget underveis.

Hei.. Kanalen var satt til 11, og jeg har forsøkt å skifte den til 12, 13 og 10, uten at det gir noen effekt. Har du andre forslag?

Lenke til kommentar
Det kan være at PC ikke støtter samme standard som router.

Standardene er 11b, 11g, 11n (og 11a).

De fleste routere kan settes til å støtte flere standarder på en gang (mix).

Heisan. Jeg har forsøkt å knote masse med dette nå, uten at det gir noen effekt. Burde jeg oppdatere firmware på ruteren?

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...