Snorre Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Hei, Jeg studerer informasjonsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Går andre semester nå, og har et fag om informasjonssystemer. Jeg og to andre studenter jobber i gruppe med semesteroppgavene, og en av oppgavene handler om bruk av systemutviklingsmetoder i systemutviklings-virksomheter. I forbindelse med oppgaven utfører vi en spørreundersøkelse rundt emnet. Med systemutviklingsmetoder mener jeg adhoc, tradisjonell (fossefall), evolusjonær/iterativ og agil systemutviklingsmetode. Spørreundersøkelsen er av kvalitativ art da vi ikke vil kunne innhente nok data til å kunne tallfeste noe. Vi ønsker derimot å anskaffe informasjon om valg/utvikling av systemutviklingsmetode, opplevde og faktiske fordeler, suksessrate, grunner til vellykkede prosjekter på bakgrunn av metodebruken osv. Semesteroppgaven og undersøkelsen vil holdes konfidensiell, og vil kun bli lest av meg og gruppemedlemmene, foreleser i faget og muligens instittutets leder. Undersøkelsen er ikke veldig lang (10 spørsmål), og burde være forholdsvis lett å svare på. Det er ikke meningen at dere skal skriver så mye for hvert spørsmål. Det er lov å holde det kortfattet. Det kan være spørsmål dere av ulike grunner ikke kan svare på. Men disse kan dere gjerne hoppe over. Det meste står forklart i dokumentet med spørreundersøkelsen. Dersom du jobber innen IT-bransjen eller i en IT-avdeling ville det vært veldig hyggelig om du svarte på undersøkelsen. Den ligger vedlagt i posten nederst i .doc- og .pdf-format. Undersøkelsen er skrevet på engelsk, men du må gjerne svare på norsk. Svarene kan skrive rett inn i dokumentet. Svar sendes til [email protected] (om du opplever å få feilmelding kan du istedet sende den til orresneiATgmail.com). Om du har noen spørsmål vedrørende undersøkelsen kan du stille dem her eller via epost. Takk på forhånd til eventuelle respondenter. Vennlig hilsen, Snorre. [email protected] Survey___System_development_methods___Diskusjon.no.doc Survey___System_development_methods___Diskusjon.no.pdf Endret 26. april 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå