Donnie Darko Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg skal analysere Djuice reklamen og lurer på noen kjappe spørsmål. Selve reklamen: http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=4800004 Skal skrive litt om virkemidler, målgruppe, åpen og skjult argumentasjon. Det jeg tenker er at stemmen er det viktigtse virkemiddelet - om han ikke hadde hatt den stemmen, hadde han jo ikke brukt SMS. Er det flere virkemidler? Når det kommer til målgruppe vil jeg si at denne er fra 13 og oppover, noe pga gjeng appelerer jo litt til ungdom. Har også litt vanskelig for å finne den åpne/skjulte argumentasjonen. Hadde satt stor pris på hjelp, takk. Lenke til kommentar
KS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har aldri skjønt denne reklamen så lykke til! Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Slik jeg oppfatter budskapet reklamen, er at det er så billig å sende sms med djuice at nå trenger han ikke å dumme seg ut/snakke. De prøver jo også å spille en del på humor. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Takk for svar. Er det flere virkemidler enn humoren i reklamen, isåfall hvilke? I slutten av reklamen står det også: "For folk som sender mye SMS" Det er vel åpen argumentasjon, men hvorfor? Klarer ikke helt begrunne hvorfor det er det. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Takk for svar. Er det flere virkemidler enn humoren i reklamen, isåfall hvilke? I slutten av reklamen står det også: "For folk som sender mye SMS" Det er vel åpen argumentasjon, men hvorfor? Klarer ikke helt begrunne hvorfor det er det. Med det mener de jo at det passer for de som sender mye sms, siden det er så billig å sende, tror ikke det er så veldig mange flere skjulte budskaper enn det. Endret 27. april 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå