Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Djuice reklame - analyse


Anbefalte innlegg

Jeg skal analysere Djuice reklamen og lurer på noen kjappe spørsmål. Selve reklamen: http://webtv.tv2.no/webtv/?treeId=4800004

 

Skal skrive litt om virkemidler, målgruppe, åpen og skjult argumentasjon.

 

Det jeg tenker er at stemmen er det viktigtse virkemiddelet - om han ikke hadde hatt den stemmen, hadde han jo ikke brukt SMS. Er det flere virkemidler?

 

Når det kommer til målgruppe vil jeg si at denne er fra 13 og oppover, noe pga gjeng appelerer jo litt til ungdom.

 

Har også litt vanskelig for å finne den åpne/skjulte argumentasjonen.

Hadde satt stor pris på hjelp, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar. Er det flere virkemidler enn humoren i reklamen, isåfall hvilke?

 

I slutten av reklamen står det også: "For folk som sender mye SMS" Det er vel åpen argumentasjon, men hvorfor? Klarer ikke helt begrunne hvorfor det er det.

Med det mener de jo at det passer for de som sender mye sms, siden det er så billig å sende, tror ikke det er så veldig mange flere skjulte budskaper enn det.

Endret av Blueone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...