Gå til innhold

Dagbladet.no's kommentar om linux brukere

Anbefalte innlegg

Hei der! Satt nettopp og leste hva Dagbladets journalist mente om den nye Ipod'en, da jeg så dette :

Apple gjør et veldig nummer ut av at Ipod nå støtter musikkformatet AAC. Siden dette stort sett bare er interessant hvis du vil bruke Apples butikk for onlinemusikk, og den ikke er tilgjengelig for norske kunder, hopper vi glatt over det. Det er MP3 som gjelder. (For Linux-nerder: Nei, den støtter ikke Ogg Vorbis, men det er det ingen andre enn dere som bryr dere om. Det skal godt gjøres å høre forskjell, og hvorvidt noen har patent på formatet eller ikke har fint lite å si for musikkopplevelsen).

Nå er jeg ingen linux-bruker selv, syntes faktisk kommentaren var litt morsom, men absolutt ikke noe jeg ventet å finne i en av norges største aviser...

Hva syns dere ?? Har denne karen noe imot linux eller :lol:

Hele artikkelen finner dere HER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er vel ikkje sikkert han noko imot Linux, men 'fanatikere' og fagfolk av alle slag har ein tendens til å sende bøttevis med mail til journalistar som skriv noko som er litt feilaktig eller litt for popluarisert. Har og sett det same fenomenet på digi eit par gonger, at journalisten slenger på ein liten slik kommentar for å vise at han er veldig klar over at enkelte grupper har eit anna syn, og at han vil ha seg fråbedt 1000 kjeftemail...

Det blir litt som med Palladium - det er ei kjerne med folk som veit ein del om det, og som vil opplyse andre om eventuelle farer ved det. Men så lenge ikkje den jamne forbrukar merkar ulemper (dvs. får høyrt på musikk og ellers brukt PC'en) så vil slike opplysningsfolk berre bli sett på som masekoppar.

Lenke til kommentar

At journalisten er en MS-elskende gjøk, med like mye peiling på open source og nødvendigheten av åpne standarder som min mor, er det vel lite tvil om.

Det som er interessant med saken er Ogg vorbis. Hvorfor er det "ingen" som bruker dette formatet i stedet for MP3? Det minner litt om forholdet mellom PNG og GIF. Alle nettlesere og de fleste billedbehandlere støtter png, men nesten ingen bruker det, selv om det er en åpen standard. Fåglane veit kvifor.

Lenke til kommentar

Kom på det når du snakket om di i dagbladet, leste en gang på vg sitt forum om en som skulle få tak i noen piratkipierte mapper, da han ikke visste hvordan han skulle lage dem, og av en eller annen grunn var det hysterisk morsomt den gangen, finner dessvere ikke den igjen, tror vg sletter innleggene etter hvert som det kommer flere...men mens jeg lette gjennom innleggene fant jeg et par bra innlegg:

my computer..

spion filer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...