osme1 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Hei Har en Audi 100 2.0 -94 modell. Bilen har i det siste begynt å fuske/miste motorkraft fullstending de første 3-4 minuttene jeg kjører bilen. Dette skjer både når den er varm og kald, når den er kjørt er stykke er den helt fin. Hadde den inne til verksted og de sa at de kunne bytte lambda sond(defekt) og manifoil(sprukket), dette ville koste 13-15000 som jeg ikke syns bilen er verdt. Prøvde å finne lambda sonden, er den veldig bortgjemt? Ser de har 2, 3 og 4 ledningers på biltema, hvilken skal jeg ha? Er det vanskelig å skifte den? På forhånd takk Endret 26. april 2009 av osme1 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Enkel jobb. Sitter på manifoil/grenrør en plass. Ser ut som en tennplugg, som stikker rett ut av røret. Lenke til kommentar
osme1 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Enkel jobb. Sitter på manifoil/grenrør en plass. Ser ut som en tennplugg, som stikker rett ut av røret. Takk for raskt svar. Jeg klarte ikke å finne den ovenfra, må jeg under bilen for å få lett tilgang til den? Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 lambda sonden kan også sitte på katalysatoren Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvis det er sprekk i eksos manifoilen vil ikke lamdaføleren gi riktige signaler uansett. Du får falskluft i systemet og lambdaen vil skrike om mer bensin hele tiden.. Faktisk en slitt føler som flater ut på midten ville være en bedre løsning enn en ny sonde med tanke på bensin forbruket. Det kommer dog ann på hvor stor den sprekken er. Mest sannsylig er ikke bilen EU godkjent med den sprekken. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Mekker'n: Hvordan stiller du deg til slike gum-gum-løsninger på manifoiler? Du er helt klart mannen med mest teknisk utdannelse av oss to, - men jeg vil gjene suplimentere med mine erfaringer. Sprak engang en manifoil på en golf, under en motorvask. Kjøpte en pakke med noe som ligna tyggegummi på mekonomen. Smurte det på når motoren var kald - og jeg har ikke hørt noe fra han jeg solgte bilen til... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 haha Aldri prøvd på manifoil faktisk. Eller jeg husker hvertfall ikke det. Eksospasta funker hvertfall ikke Første pri for og redde manifoilen er og få borra et lite hull i hver side av sprekken. Da stopper den. Etter det tror jeg faktisk at gum gum hadde funka som bare det hvis du la litt forarbeid i det. Hadde helt klart gjort det på min egen bil. Jeg skulle prøvd alt mulig annet også bare jeg slipper og kjøpe ny Og bare legge en tyggis remse oppå en gammal rusten manifoil derimot holder sikkert ikke så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå