armandoo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 hei. jeg har en hp pavilion dv2500 (vista). jeg vil gjerne gjenopprette fabrikkinstillingene, men finner ikke helt ut av det... jeg har brent hp recovery dvd og prøvd å trykke f11 under oppstart, men alt jeg klarer å få til er å gjenopprette til tidligere tilstand. jeg prøvde dette før med xp og det gikk fint, men nå kan den bare opprettes til et tidligere tidspunkt, fra par dager til par måneder. kan noen hjelpe meg med fullstendig gjenopprettelse? på forhånd takk =D Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Du kan prøve dette: "Recovering the system without using Windows Disconnect all peripherals and internal non preinstalled devices from the PC, except the monitor, keyboard, and mouse. Turn on the computer. When the initial blue HP screen appears, press the F10 key repeatedly until a recovery menu appears. The progress indicator that first appears does not indicate that a recovery is taking place. The progress indicator represents the time before the recovery process is started. When the Recovery screen appears, click Next, and then click Yes to perform a normal, non-destructive recovery. To perform a destructive recovery, click Advanced, and then click Yes. After the System Recovery is complete, and the computer starts successfully, update the computer software as follows: Update the system virus definitions. Get the latest critical system updates using Microsoft's Windows Update. Update the HP software on the system." Håper dette kan hjelpe deg, husk du skal trykke F10, ikke F11. Endret 26. april 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) gjelder dette dell også? Det er nemlig en recovery funksjon, men klarer det ikke Edit: fant akuratt ut at den orginale hd må være innstalert, det er den ikke i mitt tilfelle Går det ann å gjøre det fordet? Nei, i ditt tilfelle går det nok ikke å gjøre en recovery ettersom du ikke har den originale HD installert. Men Dell legger vanligvis med en haug med DVDer med alle programmer du trenger for å installere alt på nytt. Har selv en Dell XPS M1730 laptop, og der fulgte det med en masse DVDer. Vi bruker Dell på jobben, og der er det også med alle DVD for å installere alt fra bunnen av. Har du ikke noen DVDer, kan du ringe Dell support og be dem om nye DVDer/CDer. Sørg bare for å ha "service tag" nummeret klart, så skulle det gå bra. Endret 26. april 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har du ikke den originale HDen gjemt et eller annet sted? Har du det er du berget, hvis den er brukbar da. Da kan du stappe den inn, ta et image av disken og så restore det på den nye disken. Hvis ikke, kan du som sagt prøve å ringe Dell og be dem sende deg en CD med OS på. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) ordna. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har den gamle HDen, men den er øderlagt. Fant en CD da, windows xp home ,men den er til en annen pc. Bruker windows xp media center. Du kan prøve å bruke den CDen du har med XP Home. Det er nemlig CD-nøkkelen som avgjør hvilken versjon av XP du installerer. Så har du et klistremerke med CD-nøkkelen (product key) på den Dell PCen din, kan du prøve å bruke XP Home CDen, men skrive XP Media Center nøkkelen. Med litt flaks kan det gå bra. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Har den gamle HDen, men den er øderlagt. Fant en CD da, windows xp home ,men den er til en annen pc. Bruker windows xp media center. Du kan prøve å bruke den CDen du har med XP Home. Det er nemlig CD-nøkkelen som avgjør hvilken versjon av XP du installerer. Så har du et klistremerke med CD-nøkkelen (product key) på den Dell PCen din, kan du prøve å bruke XP Home CDen, men skrive XP Media Center nøkkelen. Med litt flaks kan det gå bra. Høres utrygt ut. Lenke til kommentar
armandoo Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Du kan prøve dette: "Recovering the system without using Windows Disconnect all peripherals and internal non preinstalled devices from the PC, except the monitor, keyboard, and mouse. Turn on the computer. When the initial blue HP screen appears, press the F10 key repeatedly until a recovery menu appears. The progress indicator that first appears does not indicate that a recovery is taking place. The progress indicator represents the time before the recovery process is started. When the Recovery screen appears, click Next, and then click Yes to perform a normal, non-destructive recovery. To perform a destructive recovery, click Advanced, and then click Yes. After the System Recovery is complete, and the computer starts successfully, update the computer software as follows: Update the system virus definitions. Get the latest critical system updates using Microsoft's Windows Update. Update the HP software on the system." Håper dette kan hjelpe deg, husk du skal trykke F10, ikke F11. hei takk. jeg prøvde denne metoden og. men det gikk ikke =( jeg ringe til hp i dag, og det var faktisk ikke vanskeligere enn å trykke på F11. når man kommer til recovery manager, skal man ikke trykke på "videre", men heller velge "avanserte innstillinger". hehe, farken at jeg ikke så den tidligere. men det er visst mange som har problemer med det og, leta myyye på nettet, og fant ingenting faktisk =S rart... men nå har jeg har jeg vertfall fiksa pcen min =D yeah hehe takk for hjelpa =D Endret 27. april 2009 av armandoo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Okis, så var det F11 du skulle trykke. Men det stod faktisk i tråden min hvordan det skulle gjøres: "When the Recovery screen appears, click Next, and then click Yes to perform a normal, non-destructive recovery." Normal recovery, formaterer ikke hard disken! "To perform a destructive recovery, click Advanced, and then click Yes." Sletter alt på HDen og bringer den tilbake til slik den var da laptopen forlot fabrikken! Men det beste er jo at du fikk det til da. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Okis, så var det F11 du skulle trykke. Men det stod faktisk i tråden min hvordan det skulle gjøres: "When the Recovery screen appears, click Next, and then click Yes to perform a normal, non-destructive recovery." Normal recovery, formaterer ikke hard disken! "To perform a destructive recovery, click Advanced, and then click Yes." Sletter alt på HDen og bringer den tilbake til slik den var da laptopen forlot fabrikken! Men det beste er jo at du fikk det til da. Fint at det går får han fordi her går det ikke. Rart trodde at de la inn recovery funksjonen i alle HDer fra DELL Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Joda, recovery ligger på alle HD fra Dell som er installert i maskinen, men jeg tror ikke det er installert på en HD som du får tilsendt fra Dell. Finner jo det ut i morra da etter som jeg får en ny HD fra Dell da. Den gamle krasja den du. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Joda, recovery ligger på alle HD fra Dell som er installert i maskinen, men jeg tror ikke det er installert på en HD som du får tilsendt fra Dell.Finner jo det ut i morra da etter som jeg får en ny HD fra Dell da. Den gamle krasja den du. Min kræsja også. Har ny nå, eller vet ikke om jeg kan kalle den ny. 3 år gammel eller 4 Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Joda, recovery ligger på alle HD fra Dell som er installert i maskinen, men jeg tror ikke det er installert på en HD som du får tilsendt fra Dell.Finner jo det ut i morra da etter som jeg får en ny HD fra Dell da. Den gamle krasja den du. Dell skal sende en recovery/OS-disk sammen med HDD-en dersom maskinen din er fra en periode mellom 2005-2006, i denne perioden fulgte det ingen plater med de nye Dell-maskinene siden alt man trengte lå på recovery-partisjonen. Recoverypartisjonen blir utilgjengelig om du installerer et annet OS (overskriver MBR) og selvfølgelig om du bytter HDD, derfor trenger du å få tilsendt en ny OS-CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå