aloras Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har for øyeblikket en Panasonic 37" PV70, og skal nå ha meg en ny. Grunnen er at min far tilbyr seg å kjøpe min gamle Panasonic, så jeg kan få kjøpe meg en ny (han trenger ingen ny tv). For øyeblikket står valget mellom 3 tv-er: Panasonic 42" PZ85 Panasonic 42" PZ81 Panasonic 46" PZ80 De forskjellene jeg klarer å se på disse tv-ene er prisen (prisforskjellen er så liten at det har ingen betydning på disse tv-ene), at PZ80 er en 46" og at PZ85 har optisk ut. Er det noen andre vesentlige forskjeller som har gått meg hus forbi her? Når det gjelder den optiske utgangen har jeg et spørsmål. Jeg har en Viasat-boks som er koblet til tven min via scart. Hvis jeg da tar en optisk kabel fra tv'en og til receiveren min, vil jeg da få lyden fra Viasat boksen til anlegget? Hvis ikke har den optiske utgangen null betydning for meg da jeg ikke har optisk ut på Viasat-boksen. Når det gjelder forskjellen på 42" og 46" er vel ikke dette den alt for store forskjellen? Vil ikke også bildet bli dårligere siden tv'ene har samme egenskaper, bare at denne skjermen er større? Håper at noen her kan hjelpe meg med mitt kjøp av ny tv, og hvis dere har noen andre tv'er i samme størrelse og prisklasse som er bedre så er jeg åpen for andre tv'er også! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hvorfor i all villeste verden skal du kjøpe fjorårets modeller når et lite løft kan gi deg denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446084 Problemet med PZ80 - 85 er at de i liten grad egner seg til annet enn HD materiale. Vanlige tv sendinger ser trolig bedre ut på din PV70 enn de vil gjøre på PZ serien. G10 benytter seg av helt ny plasma teknologi som gir lavere strømforbruk, bedre bevegelser, dypere sort og ikke minst bedre lysutbytte. Prisforskjellen er marginal og gevinsten enorm. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Den tv'en såg veldig interessant ut. Har du noen erfaringer med denne? Ser også at denne har optisk ut, så da lurer jeg på samme spørsmålet som i førstepost. Denne tv'en egner seg både til SD og HD signaler? Ser en del HD via PS3'en, men også en del SD via pcen og parabolen. Og hvis det er noen som har denne tv'en, er ikke sølvdetaljen på den nedre delen av tv'en forstyrrendes? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg har bare sett G10 i butikken, men det ser ut som en meget bra tv. Den er veldig sterk på dette med retention/innbrenning og det skader ikke når man skal spille. Sortnivået er på nivå med Pioneer 8 generasjon Kuro. Det som slo meg da jeg så den første gang er at den viser et veldig klart bildet selv i et opplyst rom og det er meget bra. PDP panelet er også helt nytt og ikke en videreføring av de tideligere panelene så det er nok et godt kjøp og noe du neppe vil angre på. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Optisk lydutgang betyr nødvendigvis at man kan ta et optisk lydsignal fra TVen til en annen enhet, f.eks forsterker. En litt sær begrensning er at de fleste TVer kun gir stereosignal ut via optisk, selv om den er koblet korrekt til en surround kilde. Jeg har ikke sett Panasonics G10 selv, men av tester virker det som det er en vesentlig oppgradering fra PZ-serien. Ved å kjøpe en ny modell blir også bruktverdien høyere enn hva som ville vert tilfelle ved en utgående. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Optisk lydutgang betyr nødvendigvis at man kan ta et optisk lydsignal fra TVen til en annen enhet, f.eks forsterker. En litt sær begrensning er at de fleste TVer kun gir stereosignal ut via optisk, selv om den er koblet korrekt til en surround kilde. Jeg har ikke sett Panasonics G10 selv, men av tester virker det som det er en vesentlig oppgradering fra PZ-serien. Ved å kjøpe en ny modell blir også bruktverdien høyere enn hva som ville vert tilfelle ved en utgående. Ja, men det jeg lurer på er om jeg vil få lyd i anlegget om jeg tar en optisk fra tv'en til receiveren, når lyden egentlig kommer fra Viasat boksen? Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere, men kan være lurt å spørre her først fordi om. Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal kjøpe G10'en, så jeg tror jeg kjøper den fra komplett i løp av kvelden med mindre noen har noe å utsette på det. Virker som en knallsolid tv! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Kult om du skriver litt om erfaringene dine med den... Det er nok et bra kjøp og trolig det beste plasmakjøpet du kan gjøre akkurat nå. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Håper også du kan dele litt erfaringer om du beslutter å gå for G10. Tror den kommer til å bli en av 2009s beste plasmakjøp. Om du ikke har lest HDTVtest sin review vil jeg anbefale å gjøre det. Den er svært grundig og du vil nok få vite det du trenger og mer. Siden mitt forrige innlegg kanskje var litt for generelt skrevet, så vil altså TVen kunne videresende lyden fra Viasat-boksen via optisk til et annlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå