Gå til innhold

Hjelp meg å velge flatskjerm dere som kan mer enn meg!

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe tv til 19-åringen som først og fremst bruker den til PS3 + se fotballkamper.

Skal ikke ha noen dyr tv, så har sett på flg. modeller:

Sony 40" Bravia LCD TV, KDL-40V4000

Samsung 40" LCD TV - LE40A656 Full HD

Samsung 40" LCD TV - LE40A676 Full HD

Heller mest til den i midten siden den kom godt ut i tester - men kan noen hjelpe meg å velge? Evt. andre alternativer som er bedre i denne priskategorien (vil ha 40-42" og LCD)

Endret av sola66
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk dere! Da er 656 bestilt. Den kalibreringsdvd-en så interessant ut. Aldri hørt om noe sånt, det skal jeg jamen bestille. Her er to andre store flatskjermer i huset også så da kan jeg kjøre denne på de og.

HD-dekodere og kabler har vi så fotballkampene er i trygge hender.

Ellers så hadde jeg ikke lagt merke til at de to Samsungene var like bortsett fra Rikstv-tuner på den ene. Det trenger vi absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Leste en forholdvis god tråd om akkurat den kalibrerings-dvden. Tipper på avforum.no.

Jeg prøvde ørten anbefalte innstillinger lest på diverse nettsider uten å bli mer fornøyd enn det jeg klarte justere med eget syn. Men med DVE fikk jeg plutselig opp øynene for hva øynene faktisk ser.

Litt stress å finne ut hvordan man skal fikse det, og ganske tungvindt å følge instruksjonene på disken, men med en nett-guide er det enkelt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Kjøte Samsung LE40A656, men det fulgte ikke med fjernkontroll og bruksanvisning. Bruksanvisningen er ikke så farlig, men fjernkontroll kunne jo vært kjekt da.... Er det vanlig? Fulgte det med til dere andre som kjøpte slik tv?

Har du ikke kjøpt nordisk model så følger det ikke med norsk bruksanvisning men denne kan lastes ned... Fjernkontroll skal selvfølgelig være med.

Lenke til kommentar
Kjøte Samsung LE40A656, men det fulgte ikke med fjernkontroll og bruksanvisning. Bruksanvisningen er ikke så farlig, men fjernkontroll kunne jo vært kjekt da.... Er det vanlig? Fulgte det med til dere andre som kjøpte slik tv?

Kjøpte du B-vare?

Har du sjekket om fjernkontrollen kanskje er stukket inn i et lurt hulrom i isoporen i eska TV-en kom i?

Lenke til kommentar

Kjøpte den på elprice.no, skulle være helt vanlig tv. Stemmer nok at det ikke er en nordisk modell for det gikk ikke an å velge norsk på tv-en, men bruksanvisningen er uansett ikke så farlig. Har sjekket all isopor fire ganger og det er ikke noe sted fjernkontrollen kan være så de som har pakket denne må ha glemt å legge den oppi rett og slett. Har sendt mail til elprice så får jeg håpe de tror meg.....

Endret av sola66
Lenke til kommentar
Hehe - tøft. Du har fått en B-vare.

B-varer er jo noe butikkene fra tid til annen selger - de kan vel ikke selge b-varer som ordinære varer? Er det virkelig firmaer som gjør det? Håper det bare var at de hadde glemt å legge oppi fjernkontroll og bruksanvisning - skulle det være med noen ekstra kabler der også tro??.

Tven så hel ut og det var sånn plastsak som satt klistret foran på tven i tillegg til vanlig innpakking, så tror ikke den har vært pakket ut eller noe før. Nå har vi tilfeldigvis en Samsung fra før så jeg bruker fjernkontrollen derfra så lenge, men mangler nok noen knapper i f.t. den nye modellen.

Lenke til kommentar
Bruker denne tråden jeg:

Hei! Skal kjøpe ny TV neste uke, og den skal brukes til PC og Xbox360. Max 7000. Da er det vel Samsung LE40A656 Jeg burde gå for? Noen andre tanker? =)

Har du funnet den til under 7 000,-? Jeg kjøpte den her og det var det rimeligste stedet jeg fant for ca en uke siden. Vi er i hvert fall fornøyd så langt - PS3 og fotballkamper det går i her da - bare vi får fjernkontrollen nå så.....

Lenke til kommentar

Jeg har selv A656 og har ingenting negativt å si om den, til 7 k vil jeg si at du får mye tv for pengene. Betalte selv 9 k i januar.

Når jeg kjøpte tven fikk jeg med fjernkontroll, strømkabel, to AAA baterier og bruksanvisning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...