[CCM]g|nseng Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg har et par gamle hoyttalere som d er noe galt med, nar jeg spiller hoyt begynner elementet a sla feil pa en mate(vanskelig a forklare!). Det er to bassrefleks ror, et er fylt med isolasjonsvatt(har ikke peiling pa hva d heter), d andre er uten. Noen som har noen erfaringer eller et godt rad? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Tre muligheter: 1. Forvrengning (forsterkeren prøver å levere mer effekt enn den egentig greier) 2. Overbelastning (elementet er ikke dimensjonert for så stor effekt) 3. Materialsvikt (materialet i elementet er slitt i stykker over tid) Løsninger: 1. Skru ned volumet, eller kjøp større effektforsterker. 2. Skru ned volumet, eller kjøp nye høyttalere/elementer med høyere powerhandling. 3. Skru ned volumet, eller kjøp nye høyttalere/elementer. (Det kan godt være en kombinasjon av disse tre!) Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Sjekk at du har kobla pluss/minus riktig/likt på begge høttalerne. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Gjør som han/hun over her sier Hvis ikke polariteten er riktig vil du få svak bassgjengivelse. Hilsen Zuul Lenke til kommentar
[CCM]g|nseng Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Takk for alle svar! Kan godt hende at problemet er saa enkelt at de rett og slett er slitte! Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 tror nok ikke at det har noe med at de er slitte å gjøre... Heller at polariteten er feil Jeg kjørte pluss på minus og minus på pluss en stund og lurte på hvor trykket var blitt av :wink: Så skiftet jeg polariteten og basstrykket ble mye bedre og finere!! Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå