sinus' Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei, jeg har ganske nylig kjøpt følgende maskin: Komplett Gamer i05 NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue Intel Core# 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW, OEM, IDE, Black Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP MS Win Vista Home Premium Norsk SP1, DVD, 32bit Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no Jeg har selvfølgelig oppdatert drivere, men til ingen nytte. Hvis jeg bruker itunes, og i tillegg sitter og surfer på nettet, kopierer til en harddisk, eller lignende, så hakker lyden enormt og går nærmest i havlt tempo (med masse skurring og ulyder i tillegg). Det samme gjelder youtube, lyden hakker helt til opera eller firefox eller safari er ferdig med å laste ned alt av flash-content. Det funker fint hvis jeg setter den på pause, venter til den har lasta en stund, og så setter i gang. Men hvis jeg da en scroller nedover, eller ev. switcher til et annet vindu og begynner å gjøre noe der så hakker lyden igjen... Er dette et kjent problem, som det finnes en enkel fiks til? Håper på hjelp, ^sinus Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 har du sjekket om tastaturet er skikkelig plugget i? Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Ja, det er det, dessuten er det USB-tastatur, ser ikke helt sammenhengen...? IRQ? neppe. Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kanskje din DVD har revertert til PIO mode ? I så fall vil det gi ganske merkbart dårligere ytelse, og det vil igjen virke inn på det innebygde lydkortet. Med Vista kan du sjekke om DMA er på under device manager\ide ata atapi controllers. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Hmm, nei, den står på ultra-dma modus 4. (Hvis jeg har sett på rett sted) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg er ikke sikker på dette, men det kan være på grunn av innstillinger for lydkortet. Hvilket lydkort det er snakk om da? Lenke til kommentar
in-ura Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 det finnes et enkelt svar på dette. har dette "problemet" selv når du spiller av musikk er på nettet og har flere aplikasjoner oppe må pcn jobbe med flere saker samtidig. lyden hakker fordi pcn har for mye å gjøre! prøvd å ikke kjøre så mange ting mens du spiller musikk, forskjell? Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Jeg må jo kunne surfe på nettet samtidig som jeg hører på musikk. Det hakker selv om det bare er to apps, og dette er jo en ny og ganske god maskin så den burde jo takle det problemfritt. Bruker onboard realtek kortet. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Fjerna du gamle drivere før du la inn nye? Du sier ingenting i førstepost om hvilket hovedkort du har. Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 MSI P7N SLI-FI, nForce-750i SLI, ATX, Nei, jeg fjernet ikke gamle drivere, kjørte bare realtek sin installasjonsfil. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Fjern alt av drivere som er relatert til lydkortet, reboot og installer på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå