The Ghost Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har fått tilbud på plass på Andøy VGS, romteknologi. Bor i Skien til vanlig, har skilte foreldre. Lurer da på hva sånn ca. jeg burdte regne med å få i borteboerstipend ? Er ikke interresert i lånm som jeg må betale ned på til jeg er 40år eller værre Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg fikk 3200 kr i borteboerstipend når jeg gikk på VGS i en annen by, for et par år siden (er sikkert litt høyere nå). Det var det standard borteboerstipend uten noe ekstra stipend. Om du får stipend eller ikke, kommer ann på hvor mye den som har omsorgsretten for deg tjener. Men jeg fikk ikke noe ekstra, selv om foreldrene mine var skilt. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Slik jeg leser fra lanekassen.no så kan du få maksimum 5 855 kroner måneden (avhenger av hvilken studieretning du har). kravet for å få borteboersitpend er at du må bo for deg selv (altså ikke hos dine foreldre), og dessuten oppfylle minst ett av punktene nedenfor: ---sakset fra lanekassen.no---- # Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet # Reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur # Det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme Endret 26. april 2009 av Asbjørn T. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 # Skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet # Reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur Vel de 2 oppfyller jeg med glans 3500,- hørtes ikke ut som var noe særlig å leve av akkurat, ofte koster leiligheten mer og det er uten klær, mat osv. Er det ikke også sånn at man kun får stipend 10mnd av året ? Har nå 1630,- i stipend detta året, bor hjemme, hva tror dere jeg kan få da sånn ca. ? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 om lønna til foreldrene dine fortsatt er den samme, og du har like mange søsken under 18 til høsten som du hadde siste høst. blir det bostipend pluss det du har nå. ja er 10 måner i året, tur jeg leste at AP bestemte på landsmøte om å lage et forslag om å utvide til 11 måner. men tviler på at det skjer i sommer. mer penger enn det blir enten å jobbe eller studielån. ta opp 50k i lån, få deg billige vaner, kanskje en jobb, og bruk så lite som mulig. utdanning er jo utvilsomt noe som er verd å bruker penger på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå