Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mulig defekt høystrykksspyler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg antar motoren går? I såfall sjekk at der du regulerer trykket på maskinen er riktig. Kan være en indre lekasje, det er typisk om den bare er satt bort for vintern f.eks, da tørker pakningene inn.

 

Hva slags høyttrykkspyler er det?

 

Det er en Kärcher - husker ikke selve betgnelsen på den.

 

Det stod over vinteren ja. Glemte det en bør gjøre før den settes bort.

 

Motoren går ja og vannet kommer ut av spyleren - men like mye trykk som ut av vannkranen. Satt regulatoren på både 1 og 5 uten at det skjedde noe mere eller mindre.

 

Har dog ikke åpnet innmaten og sjekket. Bør kanskje gjøre dette først - før jeg evt kjøper ny.

Lenke til kommentar
Mye mulig en lekasje i selve pumpa da. Synes kärcher har dyre deler, så det er ikke mye som skal til før det er bare å kjøpe ny. Iallefall ikke på høytrykker under 2000kr.

 

 

Var redd for det. For investere i en ny.

 

Har ikke forresten noen anbefalinger uansett merke? Bør ha med terrassevasker og pris rundt 2.000,-.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg begynte med Kärcher, og har min 3. nå. Plukker av alt som er i orden når en ryker, og har i reserve til neste ryker. Bytter du merke, begynner du på nytt, og jeg tror ikke Kärcher er dårligere enn noe annet.

Lenke til kommentar

Hvis den ikke har stått frostfritt, og du ikke har tømt den om høsten og kjørt gjennom noe glykol, er det ikke uvanlig at de tar kvelden. Pumpa kan for eksempel ryke. Det sitter en frostsikring i mange av de, men det er ikke bestandig den sprekker. Gjør den det, så ser du det lett, fordi det renner vann ut av selve enheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg lagrer alltid mine frostfritt, og uten vann i, men de holder ikke så lenge likevel.

 

På den første (2.xx) var det selve pumpehuset (som var av plast på denne modellen), men det kan ha sammenheng med at den løsnet fra festet mens jeg rengjorde hustaket, og gikk kast-i-kast nedover taket, hengende etter slangen... Kan vel ikke skylde dét på Kärcher, akkurat :blush:

 

På den siste, en 5.50, er pumpehuset i metall, men regulatoren av plast, og her var det DEN som gikk. Her føler jeg meg helt uskyldig :innocent:

 

Så langt: Alle gode ting er tre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...