Bonanza Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg administrerer en MSSQL-database på en WIN 2000 server som nå skal pensjoneres. Ny server er innkjøpt og konfigurert. Begge serverne står bak samme brannmur med forskjellig IP-adresse. Nå vil jeg kopiere over databasen fra den gamle serveren til den nye, og lurer på hvordan jeg gjør det kjappest og sikrest. Det er en importfunksjon i Enterprise Manager, hvor det er et enlinjers inputfelt hvor jeg visstnok skal legge inn "ODBC DSN" til den gamle databasen. Her er et skjermbilde: Hva skal jeg fylle ut? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Lag backup av den ene DB og legg den i [vet ikke hvor] og restart SQL server. Skal i terioen funke, men som sagt så vet eg ikke hvor eg skal legge backupen Lenke til kommentar
Bonanza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Det var ikke det jeg tenkte på. Det er jo alltids mulig å ta en backup og bruker restore, men jeg hadde nå planlagt å gjøre det på den kjappeste og sikreste måten, og det er direkte import. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå