Sailfish Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei! Jeg begynner nå å bli rimelig lei av støyen fra den stasjonære PCen min. Jeg bygde den for 3 år siden og har kun byttet strømforsyninga (fra 400 W til 1000 W) siden da, så skjønner jo at det er en eldre PC, men har ikke råd til ny, så tenker nok å modde videre på den jeg har. Normaltemperaturen på CPUen når jeg bare driver og surfer på nettet, kanskje kikker litt på bilder og sånn varierer mellom 65 og 75 grader celsius, og systemtemperaturen ligger på rundt 45 grader celsius. Jeg ønsker, pga støyen, å bytte CPU-vifta, hovedvifta på sida av kabinettet (blåser luft inn i kabinettet) og de to vifttene bak (blåser luft ut av kabinettet). Avstanden mellom skruehullene til hovedvifta på sida av kabinettet: 72 mm Avastanden mellom skruehullene til de to identiske viftene bak på kabinettet: 73 mm Hovedkortet mitt: MSI P4N Diamond Hvilke vifter anbefaler dere? Hva skal størrelsene på viftene være (60 mm, 80mm, 120mm...)? Hvilken socket skal jeg ha på CPU-vifta? Håper noen kan hjelpe meg Mvh, TOm-André Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har sett litt på Vantec Stealth-viftene, men de jeg har sett er kun 60 mm, 80 mm eller 120 mm Ikke noen sjangs for meg da ell? (Avstannden mellom skruehullene til viftene er 72 mm på sida av kabinettet og 73 mm på baksida av kabinettet, som nevnt over) Noen vifter dere anbefaler som er stillere eller tilnærmet like stille som Vantech-viftene og som er mulig å få tak i str. 70 mm? Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hei, så vidt jeg vet er det vel noe manko på 70mm vifter der ute. Det du trenger er en 80mm vifte, hullene er jo i vifta, ikke utenfor (den ville jo da ha vært større). Her er en enkel liste over vifter som er stillegående og har den rette dimensjonen: https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price gl. Endret 5. mai 2009 av THx1138 Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Fant akkurat en artikkel om HK ditt: http://techreport.com/articles.x/8726/1 Regner med at det var riktig? Du har mao LGA775. Et godt kjøp ville vært å gått for denne kjøleren: OCZ Vendetta 2 Ikke spesielt dyr, meget stillegående i tillegg til å være en veldig god kjøler. Lykke til. PS: Penger kan du sette inn på kontoen min, send meg en pm Endret 5. mai 2009 av THx1138 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå