Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei, når man skal ta glattkjøring, har man da mye igjen før man kan kjøre opp? Tenker på alle trinnene, går vel i rekkefølge. Hva står igjen da?? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Da jeg kjørte opp nevnte kjørelæreren at glattkjøring tok man når man var cirka halvveis, eller litt før. Dette pga at glattkjøring er teknisk opplæring på hvordan kjøretøyet håndteres "alene" (i motsetning til forbikjøring som handler om trafikal samhandling). Blir litt opp til den individuelle kjørelærer og til dels også den individuelle elev. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Takk for svar Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Etter glattkjøring gjenstår landeveiskjøring ("langkjøring") og variert miljøkjøring ("den andre langkjøringa") og kanskje bittelitt teori i tillegg. Da er du hvertfall ferdig med det obligatoriske. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Mange tar også kartkjøring når det nærmer seg oppkjøring. Vet ikke om dette er obligatorisk, men de fleste jeg kjenner som nylig har tatt lappen har også tatt det hvert fall. Selv har jeg nå kun kartkjøring og oppsumerings-risikiteori, også er det tentamen og førerprøven igjen. Og angående glattkjøring, så er vel det litt forskjellig fra kjøreskole til kjøreskole. Selv hadde jeg glattkjøring for 1 mnd cirka siden, så hadde det ganske seint, var kommet lenger enn halvveis hvert fall. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Tok glattkjøringa andre uka med skolekjøring mellom langkjøringsdagene, så jeg regner med det er noe du skal ta relativt seint. Får lite ut av glattkjøring om du ikke har noe følelse for bilkjøring at all igrunn. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Mange tar også kartkjøring når det nærmer seg oppkjøring. Vet ikke om dette er obligatorisk, men de fleste jeg kjenner som nylig har tatt lappen har også tatt det hvert fall. Selv har jeg nå kun kartkjøring og oppsumerings-risikiteori, også er det tentamen og førerprøven igjen. Og angående glattkjøring, så er vel det litt forskjellig fra kjøreskole til kjøreskole. Selv hadde jeg glattkjøring for 1 mnd cirka siden, så hadde det ganske seint, var kommet lenger enn halvveis hvert fall. Kartkjøring, er en del av sikkerhetskurs vei. Altså, obligatorisk. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Mange tar også kartkjøring når det nærmer seg oppkjøring. Vet ikke om dette er obligatorisk, men de fleste jeg kjenner som nylig har tatt lappen har også tatt det hvert fall. Selv har jeg nå kun kartkjøring og oppsumerings-risikiteori, også er det tentamen og førerprøven igjen. Og angående glattkjøring, så er vel det litt forskjellig fra kjøreskole til kjøreskole. Selv hadde jeg glattkjøring for 1 mnd cirka siden, så hadde det ganske seint, var kommet lenger enn halvveis hvert fall. Kartkjøring, er en del av sikkerhetskurs vei. Altså, obligatorisk. Kartkjøring kalles også for langkjøring, men er ikke det samme som landeveiskjøring (som også kalles langkjøring). Det korrekte navnet på dette er variert miljøkjøring (ikke spør hvorfor ) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Ordet "kartkjøring" har jeg aldri hørt før. Når det kommer til glattkjøring er vel dette en del av trinn 3, så det kommer jo noksp tidlig i og med at trinn 1 er trafikalt grunnkurs. Så sikkerhetskurs på vei (by og landeveiskjøring) kommer da på trinn 4 (er det vel?). Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Kartkjøring kalles også for langkjøring, men er ikke det samme som landeveiskjøring (som også kalles langkjøring). Det korrekte navnet på dette er variert miljøkjøring (ikke spør hvorfor ) Så kartkjøring heter egentlig variert miljøkjøring? Da så, her er det, så vidt jeg vet, kun kjent som kartkjøring. Grunnen til at det heter miljøkjøring er sikkert det at man legger opp kjøreruter litt miljøbevisst, slik at man kjører økonomisk - kjøre utenom boligstrøl e.l. Sikkerhetskurs på vei er på trinn 4 ja. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Vi brukte hvertfall kart for å finne frem på den turen så regner med at det er akkurat det samme som variert miljøkjøring ja. Ulike trafikkskoler kaller det nok forskjellige ting, kartkjøring gir jo litt mer mening enn variert miljø da. Vi kjørte i ganske ensidig miljø, men det var jo litt fokus på å legge opp ruta utenom boligstrøk og annen tett bebyggelse slik du sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå