Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er den beste og biligste scooteren?

Anbefalte innlegg

tok lappen for over 4 år siden:P lagdt inn bilde her? bare høyreklikke på et bilde og kopier bildekillden (bruk firefox) så trykk på bildeikonet ved smiley og lim in bildekilden der:)

(ps grunnen til jeg kjøper scooter som 20 åring er rett og slett pga MYE billigere å kjøp, kjøre og ha;)

7900 + bensin og forsikring. ikke gærnt det

oj, okey tror jeg får til bildet nå

4200353484.jpg

ja det gikk!

hvet du noe om det her:

Ok, men siden den er tregere på akslerasjonenen lurte jeg på om det er lov til å yte mer av akslerasjonen?

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke kjøpe aprilla nå?

nei du skjønner fikk lov til å velge en scooter til bursdagen min, egentlig skulle de velge men jeg fikk lov. å nå har jeg funnet ut at den er ganske dårlig

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

åja. da ville jeg gått for hyosung sf 50.

mye bedre en tms som er problemscootere. har ikke testet den så mye men har snakket med flere som har hyosung sf 50 som er fornøyd. MEn mye personlige erfaringer får jeg ikke før i morgen da jeg skal kjøre langtur med den når jeg fårdn:D

er fortsatt billigscooter men beste i klassen etter jeg har skjønt. denne koster jo opp til 13k. men bor man nært konsgberg så får du den til 7900

edit: er den kjøpt enda? kan den byttes? drit i dårlig samvittighet. en slik scooter skal du ikke ha. fortell de hva som står på nett

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
åja. da ville jeg gått for hyosung sf 50.

mye bedre en tms som er problemscootere. har ikke testet den så mye men har snakket med flere som har hyosung sf 50 som er fornøyd. MEn mye personlige erfaringer får jeg ikke før i morgen da jeg skal kjøre langtur med den når jeg fårdn:D

er fortsatt billigscooter men beste i klassen etter jeg har skjønt. denne koster jo opp til 13k. men bor man nært konsgberg så får du den til 7900

edit: er den kjøpt enda? kan den byttes? drit i dårlig samvittighet. en slik scooter skal du ikke ha. fortell de hva som står på nett

bor i drøbak 45 min far oslo men har fortalt dem om det som står på nettet men de sier det bare er tull. + at jeg sa at det selv at det var tull første da'n jeg prøvde den den gikk 60 på sletta! så detn går jo greit men elendig akslerasjon noe som irriterer meg fordi jeg skal bare bruke den til og fra skol'n og til kompiser. så det er litt komplisert som du ser =/

hva mente du med "er den kjøpt enda"? spør du om jeg har den utenfor huset og kjøpt den ? eller..

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

hvis du har kjøpt den er det lite å gjøre desverre. grunnen til dårlig aks er pga det er 4 takter.

men hvor lenge den holder er jo spørsmålet:P

er en grund til at de er billige. bedre å kjøpe brukt da:)

men nyt den den tiden den varer. bare det at den klarer 60 på flata (org) er jo greit

Lenke til kommentar
hvis du har kjøpt den er det lite å gjøre desverre. grunnen til dårlig aks er pga det er 4 takter.

men hvor lenge den holder er jo spørsmålet:P

er en grund til at de er billige. bedre å kjøpe brukt da:)

men nyt den den tiden den varer. bare det at den klarer 60 på flata (org) er jo greit

mm

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar
effektpotte på tms vil hjelpe noe:)

Hyosungen er godt valg også men har man pengene er aprilla seff mye bedre valg eller speedfight 2.

Men har du lav makspris så er hyosung bra valg men kan jo ikke sammenlignes med aprillas godmodell:D

ja hvet at det vil funke men sprøsmålet er, er det lov?

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar
nei er ikke lov. det at din scooter går i 60 km/t er heller ikke lov. du kan egentlig maks kjøre i 45KM/T og det er din plikt å sørge for kjøretøyet ikke går så mye over. så blir du stoppet på tralle blir det bot.

aprilla

hvet at fartsgrensa er 45, men det vil jo ikke si at den går fortere den bare akslererer raskere :) så er du sikker...

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

HVis du ikke vil ha den, så gå til foreldra dine å si at den går fortere enn lovlig, og derfor vil bytte. Fordi du ikke har båd til bot elns.

Dette bør du få lov til av forhandler også, iogmed at den er registrert som moped som har maks fart på 45.

Ellers så har du vel angrerett om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

kun 14 dager og hvis den er feil montert så har man vist ikke. men motor monterer man ikke selv da:)

Men du har rett på å levere tilbake uansett da den går raskere en lovlig, det er forhandlers PLIKT å sørge for den ikke går raskere en 45.

du vil få trimbot på 4700 om du blir stoppet

Lenke til kommentar
HVis du ikke vil ha den, så gå til foreldra dine å si at den går fortere enn lovlig, og derfor vil bytte. Fordi du ikke har båd til bot elns.

Dette bør du få lov til av forhandler også, iogmed at den er registrert som moped som har maks fart på 45.

Ellers så har du vel angrerett om jeg ikke tar helt feil.

greit

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar
kun 14 dager og hvis den er feil montert så har man vist ikke. men motor monterer man ikke selv da:)

Men du har rett på å levere tilbake uansett da den går raskere en lovlig, det er forhandlers PLIKT å sørge for den ikke går raskere en 45.

du vil få trimbot på 4700 om du blir stoppet

huh? :S "kun 14 dager og hvis den er feil montert så har man vist ikke." hva om jeg har kælva sykkelen :innocent:

aprillaen går ike raskere en 45 - 50 km/t! men mye bedre akselrasjon da den akselrerer som den ikke var plombert til den når 45KM/T.

bra, vil ikke gjøre noe ulovlig :)

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...