Ebeneser Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Svinekjøtt er etter som jeg har forstått også forbudt i bibelen. Først og fremst for at griser er skitne dyr, for det andre at de spiser alt som er i motsetning til andre dyr som har en fastsatt diett. f.eks Ulven spiser hare og haren spiser bær, mens grisen spiser både ulv, hare og bær. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Svinekjøtt er etter som jeg har forstått også forbudt i bibelen. Først og fremst for at griser er skitne dyr, for det andre at de spiser alt som er i motsetning til andre dyr som har en fastsatt diett. f.eks Ulven spiser hare og haren spiser bær, mens grisen spiser både ulv, hare og bær. Og det gjør vi også! Vi spiser det vi kommer over og som kan spises... Men hare skal ikke kristenmann spise, for det er en drøvtygger og den skal ikke kristenmann spise, for det har sjefen hans sagt... Hare er drøvtygger?.... yeah right.... Godt at noen vet hva drøvtygger er for noe da... I india, hunduer?, skal ikke spise ku.... Like idiotisk som å ikke spise svin... Uannsett hvordan en snur og vender på det så blir det idiotisk å leve livet på disse dogmene. Vil du ikke spise svin er det helt OK, men vil du ikke fordi det står i en gammel idiotisk bok er vedkommende en idiot... Det er LOV å tenke litt sjæl... Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hvordan smaker ulv og gaupe? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Om man lever i dårlige strøk, med svært skitne kår og dårlige rutiner for behandling av potensielle matkilder kan det sikkert være lurt å ta ekstreme forholdregler, slik som det refereres til i enkelte religioner. Heldigvis har man mange steder kommet litt lenger på dette området idag enn det som var vanlig da diverse religiøse bøker ble skrevet. Men å blande svineinfluensa inn som et argument mot å ikke spise svinekjøtt vitner bare personlig mangel på kunnskap. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er mange sykdommer som ene og alene knyttes opp mot svin så ren ignoranse ville jeg ikke avfeid det som, mozart døde av å spise underkokt svinekjøtt. Poenget er at de hellige skrifter påpeker at det er en naturlig balanse i naturen, dette tror jeg de fleste vil være enige i uavhengig av tro. Hele meningen er å opprettholde den balansen og ikke forskyve den. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Mozart døde da fordi kokken var en idiot, ikke fordi kjøttet hadde en spesiell kvalitet. (Antagelig. Jeg har ikke hørt denne historien) Edit: Akkurat. Wikipedia: The cause of Mozart's death cannot be known with certainty. The official record has it as "hitziges Frieselfieber" ("severe miliary fever", referring to a rash that looks like millet seeds), a description that does not suffice to identify the cause as it would be diagnosed in modern medicine. Dozens of theories have been proposed, including trichinosis, influenza, mercury poisoning, and a rare kidney ailment. The practice of bleeding medical patients, common at that time, is also cited as a contributing factor. The most widely accepted version, however, is that he died of acute rheumatic fever; he is known to have had three or even four attacks of it since his childhood, and this disease has a tendency to recur, with increasingly serious consequences each time, such as rampant infection and damage to the heart valves.[62] http://en.wikipedia.org/wiki/Mozart#cite_note-61 Endret 26. april 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Svineinfluensa kan ikke smitte fra kjøttet. Sikkert blitt nevnt før. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hvordan smaker ulv og gaupe? Grunnen til at vi ikke spiser disse dyrene er at det er imot loven og at disse er fredede dyrearter. Lenke til kommentar
no1 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Griser eier ikke svettekjertler. For å få ned kroppstemperaturen på varme dager er de avhengige av tilgang på vann, enten i form av drikke eller bading i gjørmehull. I varmere strøk hvor tilgangen på vann ofte er spredt utover større områder, kan grisen finne på å dynke seg selv i sitt eget piss for å senke kroppstemperaturen. Høres ganske ekkelt ut spør du meg. :S Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Det har sikkert skjedd at en gris har gjort det engang ja. Tenk på hva man sprayer åkerne med. Likevel spiser de fleste av oss korn hver dag. Så hvis man lar tankene løpe løpsk, så er det meste egentlig ganske ekkelt. Endret 27. april 2009 av okjatakk Lenke til kommentar
no1 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Å fyttikatta.. trodde det bare var en myte, jeg. Vet at gjødsel er dritt, men det er mer en sånn circle of life greie som ikke er til å unngå, you know?. Naturlige prosesser osv. Du ser liksom ikke andre dyr gjøre slike ting bevisst. Jeg mener, sure, en høne dropper litt dritt på benet i ny og ne, men å "all out" kuler'n i piss lzzom? Det får meg til å tenke, du vet. Grose. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Over 1000 personar er smitta av svineinfluensa. Nærmare 70 personar har døyd. Viruset har har spreia seg frå Mexico og til USA - både i California og så langt nord som New York. Det skriv Dagbladet.no Kanskje ikke en overbevisning for dere, men å spise svin må man holde seg unna. Det er en grunn til at gris/svin er forbudt i Islam og Jødedommen. Patetisk, rett og slett patetisk. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Å fyttikatta.. trodde det bare var en myte, jeg. Vet at gjødsel er dritt, men det er mer en sånn circle of life greie som ikke er til å unngå, you know?. Naturlige prosesser osv. Du ser liksom ikke andre dyr gjøre slike ting bevisst. Jeg mener, sure, en høne dropper litt dritt på benet i ny og ne, men å "all out" kuler'n i piss lzzom? Det får meg til å tenke, du vet. Grose. Feel the power of the golden Shower Det er faktisk ikke farlig å drikke egen urin, en damper bare av vannet, lar det kondensere mot en kald avrenningsflate som leder væsken ned i en beholder... Urin kan også brukes til ullvask, om en lar urin stå og gjære vil en få ammoniakk. Nå er heller ikke grisen en svamp, som med deg og meg suges ikke urinen opp av huden og det underliggende vevet Alle dyr, kyr, sau, griser, hjort, grevling, katter, hunder mm er stadig i kontakt med egen avføring, ta en tur ut i naturen... Det er ikke bare grisen som gjør slikt bevisst, bikkjer slikker seg bak, andre ruller seg i egen urin/avføring som en del av parringsritualer (ref. åpningsreplikken ) +++ Endret 28. april 2009 av Jalla Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Er det ingen som har skjønt at det er munnbind produsentene som står bak dette viruset? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Er det ingen som har skjønt at det er munnbind produsentene som står bak dette viruset? follow the money Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Holder meg unna svin selv, men ikke paa grunn av helsemessige eller religiöse aarsaker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Å fyttikatta.. trodde det bare var en myte, jeg. Vet at gjødsel er dritt, men det er mer en sånn circle of life greie som ikke er til å unngå, you know?. Naturlige prosesser osv. Du ser liksom ikke andre dyr gjøre slike ting bevisst. Jeg mener, sure, en høne dropper litt dritt på benet i ny og ne, men å "all out" kuler'n i piss lzzom? Det får meg til å tenke, du vet. Grose. Hvis du vil snakke ekkelt, skal jeg ødelegge egg for deg? Du forstår at Egg er hønemens? Endret 29. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Å fyttikatta.. trodde det bare var en myte, jeg. Vet at gjødsel er dritt, men det er mer en sånn circle of life greie som ikke er til å unngå, you know?. Naturlige prosesser osv. Du ser liksom ikke andre dyr gjøre slike ting bevisst. Jeg mener, sure, en høne dropper litt dritt på benet i ny og ne, men å "all out" kuler'n i piss lzzom? Det får meg til å tenke, du vet. Grose. Hvis du vil snakke ekkelt, skal jeg ødelegge egg for deg? Du forstår at Egg er hønemens? Som jeg bruker å si til arbeids kolleger som på død og liv skal griseprate under lunchen: "For min del kan du drite på en brødskive, så skal jeg spise brødet rundt...." Det får stoppet kjeften på de fleste Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Nå får Ernæringseksperter arrestere meg dersom jeg tar feil, men man får vel ikke innfluensa av å SPISE grisen ? Er det ikke kontakt med andre MENNESKER som er smittet som gjør at en får sykdommen og at det kalles svineinnfulesna fordi sykdommen er en mutasjon og en blanding av innfluensa fra gris og menneske (og fugl mener jeg å ha lest? ). Første smitte skjedde vel ved kontakt mellom menneske og en levende gris på en grisegård, men jeg ser ingen logikk i at de som spiser stekt svinkjøtt skulle få innfluensa. Endret 29. april 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Nei, som vanlig når man har med religiøse å gjøre, så blander man overtro inn i vitenskapelige fakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå