PapaDon Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Er prisen scandinavian photo har på Pentax K200D med DA 18-55 objektiv, en god pris, eller er det slik at prisene har gått opp i det siste? Jeg trodde dette kameraet skulle være noe billigere enn 4495kr, men det har vel vært ønsketenkning:) Til omtrent samme prisen (under 5000kr) er det en annen kombinasjon av K200D kamerahuset og linse jeg bør velge? Jeg er helt ny på dette og vet ikke helt hva slags linse jeg trenger, men har forstått at kitlinse kan være en grei start, men er det altså noen bedre alternativer? Jeg har behov for "større" utsnitt av det jeg tar bilde av, kontra kontaktkameraet smale utsnitt, samt muligens en bedre makroløsning (men da trenger jeg vel egen linse til det?). Endret 26. april 2009 av PapaDon Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Tja ikke så gal pris, men du får bedre tilbud hos Pixmania for tiden: www.pixmania.com/no/no/1771329/art/pentax/k200d-objektiv-smc-da-18.html Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ha i bakhodet at Pixmania kan være litt skummelt å handle fra. Dårlig rykte, rett og slett. Pixmania i HW.nos webshopguide Kan være lurt å lese litt, ettersom mange gir beste karakter kun fordi de har fått varen innen tre dager, andre gir bunnkarakter fordi de ikke fikk med drops i pakken. Det beste er selvsagt å se på retursaker, det er der nettbutikkene gjerne er verst. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Er klar over pixmanias litt rufsete yrke, men takk for advarselen uansett:) Lenke til kommentar
Nojak Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei. Jeg har hatt K200D siden begynnelsen av oktober og er veldig fornøyd. Jeg ville ha mer enn kit-objektivet da jeg er mye i skog og mark. Gikk derfor for et teleobjektiv og et makroobjektiv i tillegg. Kitobjektivet har vel egentlig fått relativt bra kritikk, blant annet i test her på AKAM (test mellom Nikon/Sony/Pentax), men du kan helt klart få noe bedre, avhengig av hvor mye du vil betale. Det er IKKE NOE PROBLEM å bruke masse penger på foto, LOL. Personlig synes jeg kitobjektivet er bra, men andre er helt sikkert uenig Makroobjektiv er selvfølgelig avhengig av hva du skal ta bilder av, jeg tar mest bilder av insekter som ikke er FOR redde og derfor valgte jeg et Tamron 90mm/2.8, samtidig som dette er et flott portrettobjektiv også. Skal du kun ta bilder av blomster/stillestående ting så hører jeg at man kan fint klare seg med en mindre brennvidde til dette. Samtidig, - tar man bilder av skye insekter så kan man kanskje ha behov for en brennvidde på 150-180mm. I tillegg valgte jeg Pentax 55-300mm som har fått flott kritikk i forhold til prisen. Det er jeg enig i, - synes det er et flott objektiv! Prisene da jeg kjøpte dette var K200D m/kitobjektiv :3999.- (nedsatt fra 4999) Tamron 90mm :2999.- (nedsatt fra 3999) Pentax 55-300 :ca 3500.- (tror jeg det var) Mvh Jan Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Kjempetakk for utfyllende svar! Skog og mark vil nok også være der jeg tilbringer mest tid med kameraet, så mulig jeg følger i dine fotspor innkjøpsmessig:D Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Er klar over pixmanias litt rufsete yrke, men takk for advarselen uansett:) Kan jo komme av at de eneste som sier ifra er de som er uheldige og missfornøyd! Har sjøl handla der flere ganger over flere år og har enda til gode å bli skuffet! Har bare gode erfaringer med Pixmania.... Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Ser at K200D er på vei ut av Pentax sitt sortiment, betyr det at lagrene av dette kameraet går tomt etter en stund og at jeg bør få ut fingern eller betyr det lagertømming og gode tilbud? (ser noen der nevner kun Japan, men det er vel uungåelig at det sprer seg hit også?) Endret 27. april 2009 av PapaDon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå