Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg er ikke noe som helst erfaren i å ta portretter, men liker å se portretter av gamle mennesker, så jeg gjorde et forsøk med bestefar. Exif: Brennvidde: 40mm Lukkertid: 1/80 sec Blender: f/4 Iso: 400 Andre versjon: Forsøkt å fjerne noe av det forstyrrende i bakgrunnen, sepiatone og bittelitt mindre oppskarping: Endret 27. april 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg er ikke noe som helst erfaren i å ta portretter, men liker å se portretter av gamle mennesker, så jeg gjorde et forsøk med bestefar. Exif: Brennvidde: 40mm Lukkertid: 1/80 sec Blender: f/4 Iso: 400 Dette likte jeg! Din bestefar har et fantastisk ansikt som taler om et langt liv med erfaringer og opplevelser. Jeg liker komposisjonen du har valgt, pluss for å ha gitt han mer luft på ene siden av hodet og også fanget inn litt av bakgrunnen i rommet. Her kunne du kanskje strakt det enda lengre og prøvd å få med noe typisk for hjemmene til eldre generasjoner, f.eks. gammelmodig kjøkkeninnredning. Det ville ha gitt bildet enda mer å fortelle, men er nok mest knyttet til min personlige tolkning/forståelse av dette bildet og det jeg ville ønsket å formidle. Har ellers ikke noe å utsette på det tekniske. Kort og greit et interessant bilde! Good job! Endret 26. april 2009 av DFN Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) likte det, men bestefar, ble litt mye tinnmann for min del. (ser jo ut som du har farget han med sølvspray) edit: uten om det er jeg helt enig med DFN Endret 26. april 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 likte dette her, eneste jeg ville ha fått fjærnet er den saken som kommer ut av hodet hans. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Dette er et nydelig klassisk portrett med et fantastisk fint uttrykk, nydelig lys og en brukbar komposisjon (minus veggpynten bak, som nevnt). Det virker pittelitt overoppskarpet på meg, hvordan har du skarpet opp bildet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Takker for kommentarer og skal si meg enig i det konstruktive som er nevnt her, så skal prøve å trylle med det i kveld når jeg kommer meg på pcn. (sitter med mobilen atm). Har brukt unsharp mask for å skarpe opp og ser sikkert at det var litt for mye (som sikkert er årsaken til tinnmann-effekten som er nevnt her) når jeg kommer på andre skjermen min og ikke laptopen min. =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Lagt til ny versjon.... faen som jeg hater å clone vekk områder hvor det er hår i nærheten.. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Fint bilde! Synes du har lykkes bra med å klone vekk tingen bak hodet, men jeg likte ikke sepia effekten her. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 synes du klarte kloningen bra, men kanskje fortsatt litt mye sølvfarge (?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Den sølvfargeeffekten kommer av en kombinasjon mellom svært så gammel og innimellom glatt hud som blir truffet av litt for sterkt lys inn fra kjøkkenvinduet, så den er det vanskelig å gjøre noe med, så jeg skal se hva jeg får til angående å tone den ned litt. Personlig så likte jeg litt den såkalte "sølvfargen" og synes den ble en bra, ufrivillig effekt, så kanskje jeg ikke bryr meg om å endre så alt for mye på den likevel. Kanskje skippe helt den sepiatonen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå