bjaesp Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei! Jeg lurte litt på om noen har anbefalinger innen denne kategorien. Jeg har sett litt på Canon PowerShot SX10 IS som fikk bra resultat på en test på Akam.no. Er det noen som har andre anbefalinger. Hadde håpet på ett kamera i klassen 3000-4000kr. Mine viktigste kriterier er Bildekvalitet Batterilevetid mye og bra zoom Kanskje noen har noen tester som forteller om andre godt superzoomer! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Canon er ikke noe dårlig valg det. Det er heller ikke Nikon, Olympus, Panasonic, Sony eller Casio. De aller fleste superzoomkamera har blitt laget med tanke på både bildekvalitet og mye zoom. Hva som passer deg best, kommer ann på bruksområdet. Men i utgangspunktet er alle sammen gode valg. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Jeg har testet en del superzoomer og Canon SX10 IS og Pansonic FZ28 er to av favorittene, men i prisklassen 3000-4000 er de fleste modellene ganske bra. SX1 IS er også bra, men koster veldig mye mer enn SX10 IS. Det har kommet en ny generasjon modeller nå som det ikke har kommet noe særlig tester av ennå, men det er sjelden de helt store forbedringene fra generasjon til generasjon. I de lavere prisklassene er det større variasjoner og der ser det ut som produseneten har kuttet en del finesser (i tillegg til zoomområde) for å spare litt penger. Du nevner bildekvalitet som et av de viktigste kriteriene dine, og det er viktig å forstå at det er vanskeligere å lage et 20X zoom med god kvalitet enn 3x-5x zoom som er vanlig i kompaktkameraene. Så en superzoom gir deg først og fremst fleksibilitet, mens bildekvaliten gjerne er litt mer varierende. Endret 26. april 2009 av seriksen Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Takk for svar Da tror jeg at jeg går for dette kameraet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå