steinmo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Heei.. er fersking æ.. æ skal prøve mæ på litt actionsport foto, å æ skulle gjerne hadd tips om ett billig og bra eksternt blitz å bruke til d??? idè hvor æ kan få kjøpt d? billig.. gjerne håndholdte også.. har ett nikon d60 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nikon D60 har så vidt jeg vet CLS, altså Nikons trådløse blitsstyring. Dermed mener jeg det skal være mulig å bruke en Nikon SB-600 trådløst med D60. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det er D5000, D80 og opp som har CLS Master-modus, så for å få TTL-automatikk, som jeg regner med at foretrekkes av ferskinger som skal fotografere action, trengs det en blitskabel. Nikon SC-17, SC-28 og SC-29 gjør at du kan få alle Nikon-blitser (eller tredjepartsblitser for Nikon) av kameraet. Anbefaler SB-600, evt. 800 eller 900 om du har råd. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Trodde alle nyere enn D70 hadde CLS jeg? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Alle Nikon dSLR har mulighet for CLS, men bare fra og med D70 og opp har muligheten via pop-up blitsen, lavere serier må enten ha en SB800/900 eller en SU800 montert i blitsskoen for å kontrollere blitser TTL trådløst (det kan selvsagt gjøres sammen med D70 og opp også). Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Joa, det stemmer jo. Men om dette skal være billig blir det vel litt i overkant å skaffe en CLS master-enhet i tillegg til en slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå