Gå til innhold

Canon HV20 vs Sony SR11

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest alle forumer og tester opp og ned, så har jeg kommet fram til at mitt valg om nytt kamera står mellom disse to. HV20 har jeg funnet til 5000 kr, og SR11 til 7500,-. En ting som gjør at SR11 frister veldig, er "nattmodusen":

Jeg syns dette ser meget bra ut. Hva sier dere som har mer peil?

Sett bort fra at det ene er HDV og det andre er AVCHD (ja, jeg vet forskjellen med tanke på redigering osv ;) ), hva er de andre forskjellene på disse kameraene? I følge tester, så virker det som Sony sin har litt bedre bildekvalitet enn Canon, men er det verdt de 2000 ekstra? Hva med andre funksjoner på kameraene?

Endret av Superbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke velge shutter-speed på Sonyen. Rimelig svakt synes jeg. Ville heller sjekket ut Caon HG20 f.eks. Det kameraet gir deg mye kontroll samt markedets høyeste bitrate (24Mbps).

Enig i at det er dårlig at man ikke kan stille shutter-speed. De beste prisene på kameraene har endret seg siden sist jeg sjekket også, så Canon HG20 ble brått ganske interessant ja :) Det er vel en slags blanding av HV20 og SR11, hehe.. og til en forholdsvis hyggelig pris :D

Lenke til kommentar
Sett bort fra at det ene er HDV og det andre er AVCHD (ja, jeg vet forskjellen med tanke på redigering osv ;) ), hva er de andre forskjellene på disse kameraene? I følge tester, så virker det som Sony sin har litt bedre bildekvalitet enn Canon, men er det verdt de 2000 ekstra? Hva med andre funksjoner på kameraene?

hv20 og hv30 har en kul feature ingen hobby avchd kamera har, muligheten for å digitalisere analoge opptak til digital SD(DV). kjør analog inn fra feks tv og firewire ut til pc. trenger du å overføre video fra gamle analoge format til DV er dette en killer feature.

sonyen vil nok som regel være marginalt bedre enn hv20 bildemessig, feks i dårlig lys, muligens noe bedre farge i dagslys, men jeg tror du må myse godt for å se det til vanlig, så var jeg deg ville jeg nok lagt de 2000 i en vidvinkelforsats og/eller en ekstern mic. da har du til samme pris en langt mer slagkraftig løsning. det er lett å se seg blind på tester,

i praksis er det ikke veldig stor forskjell mellom moderne hd kamera.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest alle forumer og tester opp og ned, så har jeg kommet fram til at mitt valg om nytt kamera står mellom disse to. HV20 har jeg funnet til 5000 kr, og SR11 til 7500,-. En ting som gjør at SR11 frister veldig, er "nattmodusen":

Jeg syns dette ser meget bra ut. Hva sier dere som har mer peil?

Komplett selger nå Sony SR12 6995,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...