eugenie Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Restore mbr på disk 1 på det tidspunkt du har fått en god image. Med mbr, håper jeg at de menner og partitions table, er er sikkert at de gjør. Som du da ser fra blilde nr 2 (alle første bildene) så blir det mbr fra den MD-150 image, recovery data på ca 5GB som vil bli plassert på en C:\partition på ca 143GB. Disken er allikevel på 149.1. De andre partitioner på disken , vil enten komme opp, hvis ikke data er moved, men så vil du kunne restorere de andre og, hvis du har tatt image fra dem. Når det gjelder Bios og om data maskin går bananas, så blir det slik: Maskinen går ikke bananas. Om det gjør det, så får du overført kost pris for den, jeg betaler porto for at du sender det til meg og i tillegg garanterer å spise den opp---offentlig. Føler du deg bedre nå? Da prøver jeg å legge tilbake partisjon C på 143 GB, og valgte at jeg ønsket å legge inn flere partisjoner. Valgte da MBR and Track 0, så får vi se hva som skjer. Prossessen skal ta over en time. Det siste skjermbildet jeg så nå, er likt bilde nr. 8, så jeg får se hva som skjer. Nå lages det er image på 107 GB i stedet for 143, så hva som har skjedd med resten av plassen aner jeg ikke. Det har vel gått så til helvete som det kan, så jeg gjør vel ikke mer skade enn allerede gjort. Funker ikke dette, ser jeg ingen annen utvei enn å sende den inn, eller bruke programvare for å formatere absolutt hele disken. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det viktiste av alt er å få disken med riktig mbr. Alle images du har laget er vel fra før du brukte Partition saken ikke sant? Så lenge du får tilbake riktig struktur på disken din, vil alle recovery images fungerer. (hvis du nå slår av maskinen, (størm av) og du starter opp igjen, vil du se om mbr er forandret. Hvis ja, så er du egentlig med ikke noe problem. Husk en viktig regel når det gjelder partitions atbellen og restoretion. Det beste resultater, får man når man først forandrer til riktig verdier, for så å reboote, slik at det er ikke mange operasjoner i pendlings status.) Så ikke tenke så mye galt om det før du har kommet forbi den elendig 1000gb disk du hade. Du har mange muligheter tror jeg. Jeg har og hade lyst å spise en slik, så får vi se. (jeg skal vente med kvelds mat litt til jeg ) Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Det viktiste av alt er å få disken med riktig mbr. Alle images du har laget er vel fra før du brukte Partition saken ikke sant? Ja, alle imagene er fra før jeg kjørte norton partition magic, noe jeg aldri skulle ha gjort :-) Men hvorfor disktrørrelsen er redusert, og hvorfor jeg ikke ser den sjulte partisjonen slik jeg liksom så den før i acronis true image, vet jeg ikke. Og ikke minst... hvorfor i all verden jeg var så dum at jeg ikke lagde oppstartsdiskett da norton partition magic foreslo det, nei si det. Sikkert fordi jeg var sikker på at dette var ren plankekjøring siden det alltid har vært det før. ja, så hvis du vil kjøpe maskinen kan du alltids få det. Jeg kjøpte den på torsdag, og har faktisk enda ikke fjernet beskyttelsesfilmen på lokket og rundt skjermen :-) Er det nå jeg skal gå tilbake til elkjøp og si jeg ikke likte maskinen og benytte meg av deres 30 dagers returrett ? Neida jeg bare tulla. Maskinen er helt ny, og jeg har klart å fucke det til Endret 26. april 2009 av eugenie Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Du må vente litt. At du ser ikke den skjult partition nå, har ikke så mye å si. Mbr + partitions bilde tatt på det tidspunkt du tok image av C:\, vil jo være riktig, men du vil ikke se forandringer enda tror jeg. Det som sysnes er litt rart er at den image var ikke mer enn 5GB. Det burde ikke ta så langt tid. Hvor langt har den kommet nå? Hvis det går veeeeeldig sakte, så er ikke annet å gjøre enn at du faktisk slår av maskinen, og starte på nytt. Da vil du se om det er forandringer, og arbeide etter det. Jeg trenger ikke noe maskin, men jeg har garantert at den blir ikke bananas, og at du faktisk ikke har gjørt mye galt når du har så mange images + eRecovery DVD. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Du må vente litt. At du ser ikke den skjult partition nå, har ikke så mye å si. Mbr + partitions bilde tatt på det tidspunkt du tok image av C:\, vil jo være riktig, men du vil ikke se forandringer enda tror jeg. Det som sysnes er litt rart er at den image var ikke mer enn 5GB. Det burde ikke ta så langt tid. Hvor langt har den kommet nå? gjenopprettingen av imaget ble fullført uten noen rapporterte feil. Selv om det ikke funker, er jeg et lite steg videre. Jeg ser windowslogoen 4-5-6 sekunder før skjermen i brøkdel av et sekund blir blå før maskinen restarter. Så kommer jeg inn i svart skjermbilde med grå skrift, der hvor jeg får mulighet til å starte windwos i sikker modus, sikker modus med nettverk, sikker modus med kommandolinje eller sist fungerende innstillinger. har prøvd både sikker modus og sist fungerende innstillinger, men det funker ikke. Den bare restarter og tar meg tilbake til disse valgene igjen. dersom jeg går inn i acronis og liksom skal lage et image, kan jeg nå se at det er innhold på disken, og at det ser veldig kjent ut :-) dersom jeg fortsetter prossessen, kommer jeg til samme skjermbilde som i bilde 5, bare at den øverste linjen er c-disken på 107 GB, mens de andre linjene ikke er grået ut lengre. Forresten, så rapporterer acronis fortsatt om sektorfeil på disken Endret 26. april 2009 av eugenie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå