DionysosDale Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvor mye strøm trekker egentlig en PC. Dagens PSU'er er nå vanligvis 3-400 W eller høgere. Hva skjer om man velger en for liten PSU? Kan eg regne ut hvor mye strøm maskina mi trekker? Min maskin: Intel P4 2.4 GHz Asus P4G8X Deluxe 2 x 256 Mb TwinMos PC266 DDR RAM 2 x 60 Gb Maxtor ATA133 disker 16x DVD spiller 20x CD-RW spiller MSI GeForce4 Ti4400 Audigy lydkort IDE RAID kort MagicLAN wireless kort 5 x 80mm kab. vifter (m/ Sunbeam Rheobus) Hvor stor PSU burde eg ha i denne maskinen. Da store PSU'er blir varme, må dei kjøles bedre, ergo meir støy... Vil ha minst mulig støy, da maskina står i stua... Dionysos Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hvis du har for liten PSU, blir maskinen ustabil. Store PSU'er blir ikke varmere, de drar jo like mange W. (tror jeg) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 om du har for liten PSU vil maskunen bli ustabil eller i værste fall vil den ikke start opp. til den PC'n der er det passe med en 350-400W PSU. en om du har for stor PSU terkker den fremdeles ikke mere en hva maskinen trenger. så om viften er tempraturstyrt vil det bli mindre støy med en kraftig 450W PSU som koser seg med å drive maskinen en en 250W PSU som er overbelastet og viften går på fult.. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
bambam Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg ville kjøpt en 450W til den maskinen, bedre og ha litt og gå på Man kjøper ikke ny psu hver dag heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå