TheNarsissist Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei, datan min har bråket en stund nå, den er 3 år gammel og jeg har aldri tenkt på å rense den for støv. Nå bråker den noe inn i granskauen. Må høre på musikk gjennom headsett hele tiden ellers får jeg lyst til å kaste den ut av vinduet. Viftene går noen sec på maks så bremser de ned, noen sec senere full gass igjen også videre. DETTE ER SÅ IRRITERENDE. Tror dere det kan ha noe å gjøre med at den er full av støv. Evt hvordan skal jeg fjerne støvet? Kansje med kompressorn? Å blåse det ut. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Du må senke temperaturen. Regner med at det problemet ikke var der før? Isåfall er det mes sansynligvis støv, ikke bare i vifter men i kjøleribbene til for eks cpu. Du kan også bytte ut viftene med noen som har samme flyt men lavere DB. Endret 25. april 2009 av War Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Har det samme problemet, så det hadde vert veldig fint om noen kunne hjelpe oss. Ett spørsmål; Har du stasjonær eller bærbar? Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 det problemet er det ingenting spesielt du kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg har stasjonær Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Åpne maskinen opp og rengjør. Kan fint bruke f.eks støvsuger med plastikk tut. Vær forsiktig så du ikke kjører støvsuger tuten inn mellom steder du ikke kommer godt til. Endret 26. april 2009 av Cruentus Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 det problemet er det ingenting spesielt du kan gjøre noe med. Fordi? Venter i spenning Trådstarter: Det kan være alt fra slitte kulelager på vifter, til mye støv og dritt som sperrer for luftflyt inne i maskinen. Åpne å ta en titt. Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 det problemet er det ingenting spesielt du kan gjøre noe med. Fordi? Venter i spenning Trådstarter: Det kan være alt fra slitte kulelager på vifter, til mye støv og dritt som sperrer for luftflyt inne i maskinen. Åpne å ta en titt. fordi når du kjøper en pc, bråker allerede pcen, og du må da finne en pc som ikke bråker, pga. viftene og type karbinett osv. men du kan jo tørke støv, og sette ned temperaturen. men hvis det er fult med støv inni maskinen, er det ikke rart den bråker. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) det problemet er det ingenting spesielt du kan gjøre noe med. Fordi? Venter i spenning fordi når du kjøper en pc, bråker allerede pcen, og du må da finne en pc som ikke bråker, pga. viftene og type karbinett osv. Les hva tråd starter skriver i første innlegg: "den er 3 år gammel og jeg har aldri tenkt på å rense den for støv. Nå bråker den noe inn i granskauen. " Det er garantert støv på hovedkort og cpukjøleren, jeg renser cpukjøleren minst 2-3ganger i året på pcene i huset... de er altid helt tettpakka med støv i kjøleribene på cpu kjøleren... Endret 26. april 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 det problemet er det ingenting spesielt du kan gjøre noe med. Fordi? Venter i spenning Trådstarter: Det kan være alt fra slitte kulelager på vifter, til mye støv og dritt som sperrer for luftflyt inne i maskinen. Åpne å ta en titt. fordi når du kjøper en pc, bråker allerede pcen, og du må da finne en pc som ikke bråker, pga. viftene og type karbinett osv. men du kan jo tørke støv, og sette ned temperaturen. men hvis det er fult med støv inni maskinen, er det ikke rart den bråker. Kan du noe som helst om pc? Er det virkelig så hardt å skifte ut de bråkete viftene? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Leste ett sted at du helst ikke skulle bruke støvsuger inni kabinetet. Jeg ville brukt luft på boks (husker ikke navnet). Jeg har en bærebar å bruker det. Fungerer bra. Nå ble det nevnt at du skulle bruke plast rør til støvsugeren. Fant en side som kan hjelpe deg Se her Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Har brukt støvsuger med plastikk tut i mange år og har aldri hatt problemer med det. Selvsagt så støvsuger man ikke ett teppe og rett etter det støvsuger inni kabinettet. Det sier seg selv at det er ikke lurt. Endret 26. april 2009 av Cruentus Lenke til kommentar
War Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Så mye luft inn forbi plast. Ser for meg at det kan skape negative ladd ioner og være statisk. Man kan jo skru ut viftene og bruke qtips, blåse+ papir. Endret 26. april 2009 av War Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ikke så smart å bruke støvsuger da det kan oppstå statisk elektrisitet der du støvsuger, noe som ødelegger komponentene. Mye bedre og mer lettvindt med luft på boks, f.eks. "Hama Druckgasreiniger ->Office Clean<-" Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Luft på boks fungerer godt det. Bare kjøp en av god kvalitet da noen av de billigste er regelrette is-sprayer. Chlas Ohlson har en til 199,- som fungerer greit og som er relativt drøy. Kjøleribber, vifter etc. behøver du foresten ikke være så ekstremt forsiktig med. Noen q-tips kan være greit å ha i tillegg. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Fungerer også fint å bruke en bademadrass-pumpe av typen du tråkker på med foten. Blåser godt og gir en fin og "rettet" stråle med luft Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Har man vurdert å skaffe seg en sådan "dimmer" som man kan justere hastigheten manuellt med? Har mistanke om at BIOSen din står stillt til å automatisk justere viftene dine. Du kan også prøve å kuppe kontrollen over viftene med Speedfan http://www.almico.com/speedfan.php Lenge siden jeg har brukt det, så ingen garanti for at det fortsatt er up-to-date. Sjekk kontrollene for skjermkortet ditt også. Godt mulig at vifta der står på automatisk justering. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Men så er vell grunnen til at viftene spoler opp at noe blir for varmt? Og da det jo ikke bra å strype viftene Gjør rent det du har av kjøleribber i maskinen og bytt ut ødelagte\bråkete vifter Endret 26. april 2009 av Turbo sindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå