Nordmoen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei hå Prøver nå å lage et lite program for å endre på en verdi i windows registeret(UAC for å være nøyaktig), men akkurat nå går det ikke så bra. Har prøvd JNI Registry, men har litt problemer med programmet. Dog er ikke dette det største problemet med JNI Registry, derimot krever programmet at en .dll er lagt i mappe noe som er veldig ugunstig for programmet. Programmet skal brukes på mange pc-er hvor jeg ikke har tid til å legge inn denne .dll'en. Dette er ikke et virus, men et verktøy, forhåpentligvis, som jeg kan bruke på jobben. Jobber deltid på Elkjøp hvor jeg klar gjør pc-er, hvor det inngår å installere en drøs med programmer og hvor det hadde vært deilig å slippe UAC. Slår selvsagt UAC på igjen når jeg er ferdig med å installere. Alle pc-ene har Java så det jeg trenger er egentlig bare en god og kanskje enkel måte å skru UAC av og på(helst vil jeg lage et eget program, men hvis dette er veldig vanskelige, er veldig nybegynner, så dropper jeg det). Så hvis du har noen forslag til hvordan jeg enkelt kan endre verdier i windows registeret hadde jeg vært kjempe takknemlig. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nå vet jeg ikke hvilke verdier det gjelder, men jeg kan se for meg følgende alternativer istedet for java: 1) Lage en *.reg fil med "riktige" innstillinger. Tips: Når du eksporterer en .reg fil, så kan du etter på redigere denne i et tekstprogram (Notepad++ anbefales forøvrig) dvs slette alle andre verdier enn den som er viktig. Når du da importerer samme reg-fila på en annen maskin, så vil kun de gjenværende verdiene i reg-fila føre til tilsvarende endringer i registeret. 2) vbs-cript. Dette har native support for enkel register-håndtering (lese og skrive, men ike traversering). Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Ingen måter å gjøre det med Java? Vb-script blir litt vanskelig da jeg sitter på Linux, og reg filer kan vel være litt risikabelt når dette skal brukes på mange forskjellige pc-er med fra mange forskjellige leverandører. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Du kan bruke kommando-linje parameterene til reg: // Starter iexplorer.exe ved oppstart String[] execString = { "reg", "add", "HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run", "/v", "Test", "/d", "iexplorer.exe" }; Runtime.getRuntime().exec(execString); Start cmd-console og sjekk ut alle parameterene (reg /?) Endret 27. april 2009 av Patton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå