Gå til innhold

[Løst]Domenesøk uansett viser opptatt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her og håper dere tar meg godt i mot :)

Har et spørsmål angående domenesøk, har funnet en gratis ferdiglagd domenesøkscript, vil legge til nye prefix (TLD, .com, de ovs...) Det har jeg fått til, men noen av dem viser uansett opptatt. Hva kan være årsaken? Altså for eks .no domene har en søkedetalj som følgende:

$tld[6]=".no";

$nic[6]="whois.norid.no";

$rep[6]="no matches"; <---------- Nøkkelordet til .no alle domener har eget. HVordan finner jeg det, har søkt nå i flere uker, finner ikke noe informasjon om det.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle LTDer har eget nøkkelord og en whoisis server. Det nøkkelordet brukes til respons. Håper noen har forståelse innen det ellers blir vanskelig å forklare, fordi jeg vet ikke selv hvordan dette fungerer.

Koden er i PHP og det er samme hva språket er, man må uansett bruke disse nedenfor til søk

<?php

$tld[1]=".com";
$nic[1]="whois.crsnic.net";  //Whois server
$rep[1]="No match";          //Nøkkelord

$tld[2]=".net";
$nic[2]="whois.crsnic.net";  //Whois server
$rep[2]="No match";          //Nøkkelord

$tld[3]=".info";
$nic[3]="whois.afilias.info";  //Whois server
$rep[3]="not found";          //Nøkkelord

$tld[4]=".be";
$nic[4]="whois.dns.be";      //Whois server
$rep[4]="No entries found"; //Nøkkelord

?>

Takk for svarene, men det hjalp ikke

Lenke til kommentar

Ikke så enkelt å forklare hva du er ute etter dersom du ikke forstår det selv :)

Men uansett. Eg har ikke sett akkurat det skriptet du henviser til, men poenget er nok at når du søker etter et domene, eks test.no, så leter den igjennom array'et $tld[] etter .no. Når den så finner en match så kobler den seg til whois serveren som står i array'et $nic[] og ser etter tekststrengen $rep[]. Dersom tekststrengen i $rep[] ikke finnes i resultatet fra $nic[] så betyr det at domenet er funnet/eksisterer.

Så det eg mente med svaret mitt tidligere er at du må gå til Norid sine hjemmesider og søke etter domener som eksisterer og domener som ikke eksisterer, sammenligne resultatet og bruke det du da finner ut i $rep[] slik at du får forventet resultat.

Og deretter så kommer det jo litt ann på hvordan dette skriptet er bygget opp. Og her må du enten selv kunne språket og forstå logikken, eller så må du linke til skriptet slik at andre kan se på det. Dersom skriptet ser etter om tekststrengen er helt lik resultatet så holder det ikke alltid med "no match" ettersom resultatet fra whois kan inneholde mye mer. Så for å få et best mulig resultat bør skriptet sjekke om tekststrengen finnes i selve resultatet(i begynnelsen, midt i eller på slutten).

Håper dette hjalp litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...