ISOS6 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei, jeg er ny her og håper dere tar meg godt i mot Har et spørsmål angående domenesøk, har funnet en gratis ferdiglagd domenesøkscript, vil legge til nye prefix (TLD, .com, de ovs...) Det har jeg fått til, men noen av dem viser uansett opptatt. Hva kan være årsaken? Altså for eks .no domene har en søkedetalj som følgende: $tld[6]=".no"; $nic[6]="whois.norid.no"; $rep[6]="no matches"; <---------- Nøkkelordet til .no alle domener har eget. HVordan finner jeg det, har søkt nå i flere uker, finner ikke noe informasjon om det. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hvilket språk er scriptet i? Har du koden? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hva med å gå til norid.no, teste og se selv hva som kommer opp i whois-teksten? Det enkle er av og til det beste. Lenke til kommentar
ISOS6 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Alle LTDer har eget nøkkelord og en whoisis server. Det nøkkelordet brukes til respons. Håper noen har forståelse innen det ellers blir vanskelig å forklare, fordi jeg vet ikke selv hvordan dette fungerer. Koden er i PHP og det er samme hva språket er, man må uansett bruke disse nedenfor til søk <?php $tld[1]=".com"; $nic[1]="whois.crsnic.net"; //Whois server $rep[1]="No match"; //Nøkkelord $tld[2]=".net"; $nic[2]="whois.crsnic.net"; //Whois server $rep[2]="No match"; //Nøkkelord $tld[3]=".info"; $nic[3]="whois.afilias.info"; //Whois server $rep[3]="not found"; //Nøkkelord $tld[4]=".be"; $nic[4]="whois.dns.be"; //Whois server $rep[4]="No entries found"; //Nøkkelord ?> Takk for svarene, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Ikke så enkelt å forklare hva du er ute etter dersom du ikke forstår det selv Men uansett. Eg har ikke sett akkurat det skriptet du henviser til, men poenget er nok at når du søker etter et domene, eks test.no, så leter den igjennom array'et $tld[] etter .no. Når den så finner en match så kobler den seg til whois serveren som står i array'et $nic[] og ser etter tekststrengen $rep[]. Dersom tekststrengen i $rep[] ikke finnes i resultatet fra $nic[] så betyr det at domenet er funnet/eksisterer. Så det eg mente med svaret mitt tidligere er at du må gå til Norid sine hjemmesider og søke etter domener som eksisterer og domener som ikke eksisterer, sammenligne resultatet og bruke det du da finner ut i $rep[] slik at du får forventet resultat. Og deretter så kommer det jo litt ann på hvordan dette skriptet er bygget opp. Og her må du enten selv kunne språket og forstå logikken, eller så må du linke til skriptet slik at andre kan se på det. Dersom skriptet ser etter om tekststrengen er helt lik resultatet så holder det ikke alltid med "no match" ettersom resultatet fra whois kan inneholde mye mer. Så for å få et best mulig resultat bør skriptet sjekke om tekststrengen finnes i selve resultatet(i begynnelsen, midt i eller på slutten). Håper dette hjalp litt mer. Lenke til kommentar
ISOS6 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Takk for hjelpen, det hjalp litt, norid.no har forskjellen på funnet og ikke funnet. Men ikke de andre som .is .de .se osv. Må kaskje kontakte leverandørene Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Norid er kun for .no domener. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Litt kode å tygge på kanskje? Lenke til kommentar
ISOS6 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Fikk hjelp av annen forumside. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
ISOS6 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Takk for all hjelp! nomore fremgangsmåten din var bra, jeg vet norid.no er bare for .no Jeg måtte sammenligne resultatene. Takk igjen Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Hvis du kunne ihvertfall gitt oss link til den "andre" forum siden, slik at andre som kanskje har det samme problemet, får hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå