Karlson Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Hei! Det har seg sånn at vi i gymmen nå for tiden har mange styrketester, og vi skal snart ta fatt på turntest også. Gymlærererne på skolen vår har da bestemt at jentene skal få en fordel, og ikke en liten fordel heller. Uten å gå for langt inn på ting, så er kravene på forskjellige øvelser urimelig store for gutter, og latterlig enkle for jenter(Noe som kanskje har noe med at den mannlige gymlæreren er kraftig bol, mens den kvinnelige ikke kan ta armhevinger). I styrketestene synes jeg dette var greit nok, mtp at gutter tross alt har et litt bedre utgangspunkt. Men så kommer turnen, og også der er det lettere for jenter å gjøre det bra. Her mener jeg at det er jentene som har det beste utgangspunktet, men gymlærerne er ikke enig. Det jeg lurer på er om lærerne egentlig har lov til å gi en så(i mine øyne) urettferdig vurdering på bakgrunn av kjønn? (Jeg vet at dette er et veldig sutrete innlegg, men det irriterer meg noe helt sinnsykt at jentene ikke må gjøre en skit for å oppnå en god vurdering på dette her) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Det jeg lurer på er om lærerne egentlig har lov til å gi en så(i mine øyne) urettferdig vurdering på bakgrunn av kjønn? Det spørs, du sier jo ingenting om hvor store forskjellene er, bare at DU synes det virker urettferdig. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Gym er et rimelig håpløst fag å få en riktig vurdering i, du må derimot snakke med rektoren hvis du skal prøve å forandre noe fordi læreren har lov til å gjøre det han gjør. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Gym er et rimelig håpløst fag å få en riktig vurdering i, du må derimot snakke med rektoren hvis du skal prøve å forandre noe fordi læreren har lov til å gjøre det han gjør. Og det sier du UTEN å hvite HVA han gjør engang..... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Ta det som privatist. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Gym er et rimelig håpløst fag å få en riktig vurdering i, du må derimot snakke med rektoren hvis du skal prøve å forandre noe fordi læreren har lov til å gjøre det han gjør. Og det sier du UTEN å hvite HVA han gjør engang..... Skille mellom gutter og jenter. Om det er urettferdig eller ikke det får han ta opp med rektoren. Endret 25. april 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg tipper du har Nikolas Kallas, eks militær. Knaz fyr han, jogge i snøvær var ikke akkurat gøy men gid så macho. Glem det, du kan ikke diskutere med han.. Så du bor i Bergen, og denne læreren er beryktet. Det må være han jeg tenker på. Endret 25. april 2009 av data_jepp Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Han heter ikke Nikolas, nei, men sta er han i hvert fall. Med urettferdig vurderingskriterier tenker jeg for eksempel på at gutter må ta 12 pull-ups for å få over middels vurdering(tilsvarende sterk 4 - 6), mens jenter må ta 10 stykker eller noe. Det eneste er at jentene tar disse liggende på rygg, og har 30 cm å løfte seg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jau, slik er det i førstegangstjenesten også, ubrukelig. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jenter er jenter, gutter er gutter. =) Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg skjønner at du ikke er enig med meg, Erik, men du trenger ikke spamme tråden med off topic. Men tilbake til spørsmålet: Har lærerne lov til å bedømme oss elever så forskjellig? Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Skille mellom gutter og jenter. Om det er urettferdig eller ikke det får han ta opp med rektoren. Alle vet at man skiller mellom gutter og jenter i den alderen men det skillet skal være etter normale retningslinbjer og ikke tatt ut av hodet på en enslig gymlærer og hans oppfatninger. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 I min klasse er det ikke så mye forskjeld. Det er faktisk jenter som eier oss gutta i alle øvelser! Men du syns at 12 pullups er urettferdig? 12 pullups er vel 5'er på min skole, så der er krava litt høyere Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Du får ta å kreve lettere vurdering i språk, da jenter er bedre på disse. Har opplevd svært mye forskjellig fra gymtimene, f.eks på videregående måtte de fra helse og sosial (55 jenter + 5 gutter) ha Yoga og diverse lette øvelser. Nesten alle fikk en 4-6 karakter. På elektrofag måtte man jobbe mye mer (1 jente + 59 gutter), læreren tok ikke å ga jenta forskjellig oppgave fra alle oss andre, men var litt mildere om hun ikke klarte det. Tror hun klarte 5, mest på teoretisk grunnlag (prøver osv), mens guttene lå på 3-4, kanskje noen få 5ere, der de fleste av dem ikke hadde deltatt på gymmen særlig mye, men hadde gjort oppgaver. Noe som er lettere. Gym er et vanskelig fag ja. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Det tilsvarer nok ikke mer enn 5 på vår skole heller, men vi får bare vurdering i form av "Under middels, middels og over middels" Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Og fortsatt har ingen klart å besvare spørsmålet.. Om det er urettferdig at jenter og gutter har ulike krav kan man jo heller ta i en annen tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå