tafi53 Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Har nylig anskaffet meg en Compaq Evo800c.Ble meget fornøyd med maskina og den virket som en kvalitetsmaskin. Men så oppdagt jeg noen ting som bare ikke er holdbart. 1.Dette er den værste tingen synes jeg. Kanalen for hodetelefoner/analog ut-lyd gang. Når man hører på musikk eller film på pc'en er det en bakgrunnstøy(surring/kvittring).Det fremtrer ulikt allt etter mediet man spiller av. Jeg leste litt om dette og fant ut at det kunne være hodetelefonene mine som har feil specs for denne pc'en. Men kobbler man pc'en til stereoen for å spille av musikk,så blir det jo elendig lyd.Det er mye bedre lyd på min forrige bærbar som er fra 97 en gang.Da er det noe som er galt. Prøvde å laste ned den siste driveren og installere denne.Det ble ikke bedre. Det blir pen lyd ut av JBL høyttalerne i pc'en.Det er kun på denne utgangen det er støy.Noen som har noen gode tips? 2.Muspinnen som sitter på tastaturet bruker jeg ofte.Og den oppførte seg litt rart. Den lever sitt eget liv av og til.Musepekeren fortsetter og vandre rundt på skjermen av og til.Når den har stoppet er den som vanlig igjen.Dette skjedde ganske hyppig. Så lastet jeg ned siste driveren til dette.Det ble bedre med at det ble mindre hyppig.Men er fortsatt der.Denne gangen vandrer den ikke så langt som før driveroppdateringen.Så det er bare å slippe den i noen sekunder så er den fin igjen. Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Dersom det er støy i utgangen også når du ikke spiller musikk er problemet at hodetelefonutgangen er for følsom og elektrisk støy slår inn. Har opplevd det på to evo'er og vet at andre laptop'er har samme problemet. Men heldigvis kan dette problemet løses veldig enkelt: Gå på Claes Ohlson e.l. og kjøp en minijackledning med volumkontroll (cs 25kr). Med denne kan du senke lyden på signalet og dermed skru av støyen. Deretter setter du bare volumet på pc'en litt høyere. Etter å ha gjort dette er utgangen støyfri. I tillegg er det veldig kjektt med en sånn ekstern volumkontroll da det er et hjul og ikke de fiklete knappene vi ellers må forholde oss til. Styrepinneproblemet har jeg ingen løsning på. Lykke til! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg kjøpte identisk maskin til jobben september 2002, og har samme problem. Har hatt maskinen inne til service 3 ganger nå. Byttet hovedkort 2 ganger og byttet touchpad 1 gang. Ble anbefalt av Compaq support å "disable" touchpad og styrepinne i bios, og bruke ekstern mus (!). Maskinen er nå inn hos HP/Compaq igjen for (forhåpentligvis) teknisk retur. Denne gang går musen kun diagonalt over skjermen. Vil ha annen maskin i bytte. Marius Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Normalt med støy på compaq maskiner dessverre, men noe er tydeligvis feil hvis du får elendig lyd på eksterne høyttalere. Send den inn til service. Blir det ikke fikset, klag klag klag klag. Nå har jeg vært borti så mange evoer som har problemer med slike ting at det blir nesten for dumt. Min evo har byttet hovedkort 3 ganger, 2 av dem på grunn av at hodetelefonpluggen rett og slett har løsnet. Knallmoro.. Det med styrepinnen er helt normalt, skjer fra tid til annen, prøv å ikke dytte så hardt ;-) Uansett er ekstern mus helt klart å foretrekke. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har hatt maskinen inne til service 3 ganger nå. . Marius Be om å få igjen pengene og kjøp en ny maskin. Ny kjøpslov nå. Etter andre(?) jaffale 3. gangs reperasjon kan du kreve dette. Må gjøres skriftelig, men burde være en grei sak. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har vært i kontakt med Compaq nå, og de var raske med å sende meg instruks om å pakke ned pc'en for service Når jeg spiller musikk så er det skurring på lyden.Så slik skal det ikke være.Har vært borti selv vanlig bakgrunns støy og jevnt sus.Men dette er noe annet. Til dere som sliter med det samme som jeg gjorde med styrepinnen. Vel jeg tror det er touchpaden som er årsaken. Det virker som at den slår inn selv om handa beveger seg over den.For jeg prøvde og det stoppet hvis jeg ikke bevegde meg over den. Dessuten går det an å gå på musinstillinger å deaktivere touchpaden hvis man liker touchpin. Det gjorde jeg og etter dette så har problemet helt stoppet opp. Man kan gjøre ganske mange justeringer.Touchpin kan også stilles inn til å være trykkfølsom.ett lite trykk på toppen utgjør et museklikk. Maskina sendes på service etter helga.Service center på kjeller.så får vi se om den er fin når den kommer tilbake. For det er jo kjekkt å ha god lyd.Ellers er jeg kjempefornøyd med maskina. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Har fått sjekket maskinen min nå. De byttet hovedkortet først men fant ingen feil på hardware. samme støy/knitrelyd oppstod etterpå også. De byttet så også harddisk.Ingen forskjell. Så fant de ut noe rart.Ved å bruke winamp så ble det ikke noe støy. De ringte meg og var like forbløffet som meg,men måtte konkludere med at det var et softwareproblem i windows mediaplayer. Merkelige saker.De ble også lurt av støyen og trodde det var helt klart et hardware problem. Får maskina tilbake i morgen. Ikke like lett å løse softwareproblemet.har jo oppdatert med det siste fra windows update også. Lenke til kommentar
envida Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Utrolig nok, men det stemmer! Jeg har hatt samme problemene med støy/knitrelyd. Har brukt Windows Media Player 9 hele tiden, nå byttet jeg til RealOne Player og nå er støyen borte! Ikke nok med det men lyden er betraktelig bedre ellers også! Hadde tenkt å sende inn maskinen til reperasjon, men nå slipper jeg det Ville vært fint å høre hvordan det går med maskinen din tafi53 envida Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Til dere som sliter med det samme som jeg gjorde med styrepinnen. Vel jeg tror det er touchpaden som er årsaken. Det virker som at den slår inn selv om handa beveger seg over den.For jeg prøvde og det stoppet hvis jeg ikke bevegde meg over den. Dessuten går det an å gå på musinstillinger å deaktivere touchpaden hvis man liker touchpin. Det gjorde jeg og etter dette så har problemet helt stoppet opp. Man kan gjøre ganske mange justeringer.Touchpin kan også stilles inn til å være trykkfølsom.ett lite trykk på toppen utgjør et museklikk. Merkelig. Problemet med at markøren glir bortover skjermen noen ganger, selv om man slipper trackpoint'en, har jeg opplevd på mine Toshiba- og IBM-laptoper, som ikke har touchpad. Det står til og med i manualen at det skal være sånn. Det inntreffer imidlertid sjelden, og går over etter meget kort tid, så jeg vil ikke si at det plager meg. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Nå skal dere høre.Fikk tilbake maskina fra compaq.Prøvde å laste ned winamp.der var det støy.så var det helt fin lyd i realone player.Men generellt kan jeg si at maskina har oppført seg litt ustabilt i win xp.mange feilmeldinger.Jeg hadde misstanke om at dette forsvant hvis jeg kjørte en reinstallasjon. Nå tror jeg at jeg har funnet en løsning på problemet.Hele maskina kræsja skikkelig når jeg skulle kjøre en update på driver til lydkortet.Så når jeg skulle starte maskinen kom jeg aldri inn i windows igjen.feilmelding kommer om at de personlige instillingene og desktop ini kan ikke lagres.Så jeg satte i compaq system recovery cd'en.Den rensker opp allt og formaterer og legger inn ting på nytt. Det første jeg gjorde da win xp pro var installert, var å prøve mediaplayeren. Og gjett ka,........ingen skurring på lyden lenger Nå er det nesten såeg ikke tørr å oppdatere til mediaplayer 9.Men det gjorde jeg og lyden den var helt gulle fin Så nå er jeg fornøyd med maskina.Den er bare helt herlig synes jeg. Det der med musstikka, forblir nok et problem.Jeg trodde jeg hadde løst problemet.Men det skjer fortsatt.Musepekeren vandrer sin egen vei.Men det er spesiellt i begynnelsen når jeg starter opp maskina.Når jeg har holdt på en stund så er det mindre. Men skitt au.Fornøyd med å ha løst skurrelyd problemet.Skal bruke ekstern mus uansett så. Og best av allt.Compaq brukte litt lang tid på transporten som skulle gå så kjappt.Jeg klaget og som kompensasjon fikk jeg en 512 mb rambrikke.Men skulle bare mangle også da.Jeg har en pick-up and return next buissness day avtale.Når det tar en uke før pc'en ankommer verkstedet fra den ble henta, og verkstedet ligger 1,5 mil fra meg, da er det dårlig logistikk.Men de ordna opp greit synes jeg.de var veldig servicevennlig når feilen var et faktum.Så jeg er egentlig veldig fornøyd med compaq sin behandling. så nå har jeg 1024 mb ram!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå