Gå til innhold

Har akkurat kjøpt en WD 120GB Special Edition disk

gram

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide med en litt større disk. Har hatt 20 gb lenge nå, men fant ut at jeg trengte betydeligere større mengder.

Jeg kjører en Compaq 866 Mhz, som er ca 2-3 år gammel med Win XP Professional.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med innstallasjon av en så disk på denne størrelsen på en så "gammel" pc. Tenker mest på om jeg må oppdatere bios o.l. Har også kikket på sidene til WD hvor det står om et bios-sjekk program for å se om biosen min er oppdatert nok osv, men jeg får ikke testet dette før senere siden jeg sitter på jobb. Også Data Lifeguard Tools 10.0 fikk jeg høre at jeg burde kjøre med den gamle disken min koblet til, for å få satt opp den nye ordentlig.

Noen som har erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv har jeg en piii-667, som er snart tre år gammel. med andre ord, ligger i samme leie som deg. det er ikkenoe stress å sette inn en disk på 120gb. du kan oppleve problemer med disker over 128gb. vanligvis skal det bare være en biosoppdatering som må til. i noen tilfeller kan man være nødt til å kjøpe en ny diskkontroller av type pci. disse koster fra ca kr 300.

det er bare å bruke diskbehandling i winxp, eller fdisk i dos og lignende. så skal alt være greit.

ps. vil uansett anbefale å oppdatere bios. kan være noe lurt som kommer ut av dette;)

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd tre år gammel pc (Cinet) nekte å spise hd oer 65 GB.

Var ganske frustrerende ja, trodde første det var noe galt med disken, trodde ikke det burde være noe problem med såpas ny pc. Viste seg at Cinet hadde brukt et j... gammelt hovedkort da de bygde pcen. Taklet altså ikke hd over 65 GB, 75 GB med biosoppdatering tror jeg. Glad det ikke var min pc...

Altså: bruk en halvtime på Google etc. og spar deg for mye brydderi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...