Gå til innhold

Videoer av Jakub Hašpl (16-17 år) bodybuilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har aldri skjønt hvorfor folk alltid skal hoppe på Steroider med en gang de ser noen som er store. Hver gang kompisene mine ser en mann med store muskler begynner de å beskylde han for steroidebruk osv. Er det rett og slett så få som skjønner at det går ann å trene uten det?

Ikke ment mot trådstarter. Bare en observasjon.

Lenke til kommentar
jeg har aldri skjønt hvorfor folk alltid skal hoppe på Steroider med en gang de ser noen som er store. Hver gang kompisene mine ser en mann med store muskler begynner de å beskylde han for steroidebruk osv. Er det rett og slett så få som skjønner at det går ann å trene uten det?

Ja, er egentlig enig der. Grunnen til at jeg tokk opp det var rett og slett fordi jeg lurte på om det var mulig og oppnå så brae ressultater når en bare er 16 år.

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg lurer på om jenter oppfører seg like tullete og skriker silikon når de ser at noen har større pupper enn dem.

Lenke til kommentar

På hvilket grunnlag kan du si at han uten tvil bruker steroider? Det kan selvfølgelig ikke utelukkes, men det som er interessant er hvordan folk roper bol med en gang rett og slett fordi de ikke klarer å svelge det faktum at det finnes folk der ute som er bedre enn dem. Slike folk har stort sett null peiling på hva det innebærer å faktisk trene ræva av seg i gymmet og spise bra. Du er forresten ganske ute på viddene hvis du drar Arnold inn her, for denne gutten er en anorektiker sammenlignet med hva Arnold var på den alderen.

Lenke til kommentar

Han er sikkert bra i sin vektklasse, 72 kg eller rundt der. jeg synes han ser ut som de fleste andre i gymmet. det må isåfall være forholdet mellom musklene som er imponerende, for alt det andre er fyrstikkstørrelse, bortsett fra lår og slikt, det var ganske bra til hans størrelse.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
"I was born on 26thSeptember 1990. I'm comming and still live in Prague. It's capital city of Czech republic, state in central Europe. I live with my family (father and mother) and I'm studying at a high school, but I wanna go to study on Film Academy of Music and Dramatic Arts.
- I Tsjekkia får du kjøpt steroider lovlig på apoteket om de ikke har endret sin praksis på ett-to år.

Innlegg av Benkpressmannen på Treningsforum.no :

Du får kjøpt det lovlig på apotek i Thailand, Russland, Frankrike, Spania, Italia, Tsjekkia samt i en haug av de tidligere østblokk landene.

For ikke å snakke om svartebørsen som nok de fleste velge å bruke i frykt for å bli stoppet i tollen med varene.

Edit: Glemte England, men der er det fortrinnsvis prohormoner som er lovlige. Alikevell selges det endel steroider "lovlig" der ettersom det er slike designer drugs ("pro-steroider som i bunn og grunn er reelle steroider") med finurlige betegnelser og navn for å unngå lovgivningen. Forøvrig de samme produktene som oppsto i USA etter forbudet mot pro hormoner over der.

When I was a little boy, I doing all sports, but none competitive, until I was ten. When I was a ten, I started play soccer, which I was playing up until I was 16. After that I finished with cometitive playing soccer. I wanted to be a boxer like Rocky Balboa. It was a reason, why I started train on my muscles a little harder then before, but I broke my hand when I was fighting with my friend. I must have been in a hospital and I lost every muscle what I had. I look horrible and felt the same. I thought, that I finished with weight training. But in this hard situation I remember what Friedrich Nietze Said: "That which not kill us makes us stronger." and I started with much harder workouts. It was fantastic. I was better every training. Day after day I can watching changes on my body. I forgot that i wanted to be a boxer and I turned into bodybuilder.
- Han begynte ikke å trene hardt før han hadde passert 16 år. Det er ikke mulig å oppnå slik muskelvekst uten bruk av steroider på under to år.

But where is the begin of my effort? I think, that everything began when I broke my leg which I was playing soccer when I was 13. I wanted rolling the ball, but the ball was much soft and my leg slide down over the ball and broke it. i must going by staves and after two weeks I watched my triceps started grow. So I started train on cross-bar and my muscles were everyday better. After few weeks I had the biggest muscles on Basic school and from that time I still train on my muscles.
Han trente et par uker også hadde han "plutselig" de største musklene på skolen ? I tillegg hadde han knekt arma si, så han kan umulig ha trent så hardt at musklene vokst seg så store på så kort tid, med mindre bolebruken starta når han var 13 1/2 år, da....

But in this time I didn't know much about weight training. I knew nothing about nutrition. I was only going to the gym, until I was 16. In this age I got my first training plan by my trainer. At that time I haven't knew that i will be bodybuilder yet. Few months I train by this plan and results were amazing. My muscles grew pretty fast and I still have knew nothing about nutrition.
Han kunne ingenting om næring og kosthold, han viste ingenting om vekt-trening, han visste enda ikke at han ville bli kroppsbygger. Men likevel vokste musklene hans så unaturlig fort som det høres ut som ?

After few months I found on the internet some articles about bodybuilder nutritition. There was a text: "You can't have big muscle without right nutrition". They're right. I had some muscles, but when I started with bodybuilding nutrition, everything was better. Strong, muscles, everything. In this age I've decided - i will be bodybuilder.
(Og dermed var jakten på "den perfekte bolekur" igang, tenker jeg. Synsing, selvfølgelig.)

This time I'm 17 years old student, amateur filmmaker and bodybuilder and i preparing on my first competition who will be in May 2008. And that's probably all for that time. I haven't so long life to I could write more about them. 17 is only 17."
Riktig, 17år er tross alt bare 17 år, og man oppnår ikke slike resultater uten steroider på under to år.

Neste gang gjør du deg litt research før du forsvarer det som innlysende lukter steroider, Awkward.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
I Tsjekkia får du kjøpt steroider lovlig på apoteket om de ikke har endret sin praksis på ett-to år.

Jeg ser ikke helt problematikken her. Det at det er tilgjengelig betyr ikke at han bruker det, og det er ikke noe problem å skaffe steroider ulovlig nesten uansett hvor i verden du er.

Han begynte ikke å trene hardt før han hadde passert 16 år. Det er ikke mulig å oppnå slik muskelvekst uten bruk av steroider på under to år.

Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mye muskelmasse man kan legge på seg over tid, og fyren har kanskje bare vært heldig og vunnet det genetiske lotteriet.

Han trente et par uker også hadde han "plutselig" de største musklene på skolen ? I tillegg hadde han knekt arma si, så han kan umulig ha trent så hardt at musklene vokst seg så store på så kort tid, med mindre bolebruken starta når han var 13 1/2 år, da... Han kunne ingenting om næring og kosthold, han viste ingenting om vekt-trening, han visste enda ikke at han ville bli kroppsbygger. Men likevel vokste musklene hans så unaturlig fort som det høres ut som?

Det er snakk om 4 - 5 år siden, og med den engelsken hans tar jeg utsagnene med en god klype salt. Det er et ganske velkjent fenomen at folk som har genetikken for å bli muskuløse vokser mye lettere uansett om de trener feil og ikke spiser så alt for bra. Det samme gjelder nybegynnere. Kroppen har aldri vært utsatt for noen form for betydelig belastning, og kompenserer for det. Jeg har selv venner og bekjente som er er tydelig begavet fra naturen sin side. En av dem har i en alder av 18 år greid å bygge seg en grovere kropp enn det denne karen har, og en annen hadde også garantert klart det dersom han hadde fortsatt med trening mtp. hva han presterte på ungdomsskolen.

Neste gang gjør du deg litt research før du forsvarer det som innlysende lukter steroider, Awkward.

Innlysende lukter steroider? Riktig, men poenget er jo at det ikke gjør mer enn "lukter". Du baserer jo alt bare på fordommer og antagelser, og du har ingen konkrete bevis på at han har brukt noen ting som helst. Til og med jeg med mine "dårlige" gener, middelmådige kosthold og 85 kg fordelt på 184 cm har blitt spurt om steroider av en lege, og jeg er på ingen måte synlig muskuløs. Det leder meg bare til å tro at folk har fordommer mot alt over gjennomsnittet.

Og husk, det er nødvendig med radikaler for å opprettholde normaler ;)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det ikke ser ut som dop. Med tanke på at han garantert trener blodhardt, ville han mest sannsynlig vært større med steroider.

Han har svært stor muskelmasse for alderen, men muskelmassen er sentrert i biceps, tri og bryst. Ryggmusklene hans er godt påvei, men de er ikke absurde. Magemusklene hans er for det meste trent på midten og ikke på siden, skuldrene er ikke "enorme".

Og selv om han selv sier at han ikke har peilig på trening og kosthold, så må han jo ha fått hjelp for å komme dit han er. Tviler sterkt på at han kom på det nivået han er nå alene.

Har selv sett "forvandlinger" på en ettårspreiode, dog med personer mellom 18-20 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...