Gå til innhold

Bruker du "My Documents" ?

Anbefalte innlegg

Det har jeg lenge lurt på og får ikke sove om natten før jeg vet svaret.

Jeg bruker nemlig ikke My Documents (Mine Dokumenter). Jeg har opprettet en egen mappe og har der undermapper som Musikk, Filmer, Bilder, Dokumenter og Annet. Det er rett og slett fordi når jeg skal formatere, har jeg alt på et sted istedet for å måtte lete rundt på hele maskinen etter ting. Dessuten syns jeg My Documents stadig blir utvidet, plutselig så er det noe MSNgreier der, og Favorites og mye annet jeg aldri i verden kunne ha hatt bruk for. Så min mening er at dette er litt bortkastet, men hadde man kunne valgt et annet navn enn My Documents og valgt hvilke mapper som ble opprettet i denne, ville kanskje saken vært annerledes.

Hvordan har dere det på maskinene deres? Noen som har et supert mappesystem dere vil dele? Eller andre gode forslag? :) Alle innslag er like gode!

Edit: Jeg har også kun OS på C: og har alt annet på D:

:)

Endret av Lilleirene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hos meg blir c:system disk der alt som kan bli slettet uten hodebru lagret.

ellers har jeg D:Games E:Audio F:video og til slutt utils på G:for alt det andre sånn sett gjør d ingenting om jeg får system krasj da det er kun instillinger i os som blir endret å kan lett bli ordnet.

alt av progravare har jeg på orginale disker eller på nett.

mine dokumenter har jeg aldri brukt kunn tatt kopi av savefiler til spill og lingnende.

prøver å holde c: så ren som mulig for å holde ytelse på topp.

Lenke til kommentar

Man bør vel ikke lagre filer på systempartisjonen av den grunn at aksesstiden vil øke jo mer filer man har på partisjonen? I tillegg vil man øke den generelle ytelsen om filene ligger på en separat disk i de tilfeller der både systemfiler og andre data skal lastes på samme tid.Det kan også være en fordel å ha slike "personlige filer" på en annen partisjon eller en annen disk for å gjøre det lettere å utføre backup av disse i tilfelle systemkrasj, reinstallasjon av OS, etc.

Selv har jeg alle slike filer på en egen disk med en mappestruktur jeg er komfortabel med. Som en mellomløsning kan man omdirigere mine dokumenter til en annen disk eller partisjon, og dermed få fordelene dette innebører samtidig som man benytter seg av den forhåndsdefinerte mappestrukturen i mine dokumenter.

Lenke til kommentar
... har jeg alt på et sted istedet for å måtte lete rundt på hele maskinen etter ting.

Er det ikke akkurat det My Documents er til for?

Kanskje du går ut fra at My Documents må være på C? Men det er jo svært enkelt å flytte den dit du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...